Työ nyt ja tulevaisuudessa: Eväitä ajatteluun -luentosarja jatkuu

Eväitä ajatteluun -luentosarja tarjoaa tutkittua tietoa ja poikkitieteellisiä näkökulmia, työkaluja omaan ajatteluun ja työn arkeen.
Kauppakorkeakoulun pohjakerros. Kuva: Mika Huisman
Kauppakorkeakoulun pohjakerros. Kuva: Aalto-yliopisto / Mika Huisman

Eväitä ajatteluun -luentosarja tarjoaa sinulle tutkittua tietoa ja poikkitieteellisiä näkökulmia, työkaluja omaan ajatteluusi ja työsi arkeen.

Ajattelu ja oppiminen ovat tärkeä osa tämän päivän työtä ja nyt tarjolla on hieno mahdollisuus yhteiseen ajatteluun työn ja työelämän tulevaisuuden äärellä. Aallon Future of Work -hanke, Työelämän tutkimusyhdistys ry ja TYÖ2030-ohjelma kutsuvat sinut avoimiin työelämän tutkijatapaamisiin Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselle.

Luentosarjassa Suomen eturivin työelämän tutkijat esittelevät uusia ja vähän vanhempiakin tutkimushavaintojaan työn ja työelämän muutoksesta. Luennot ovat tarkoitettu kaikille, jotka miettivät omassa työssään sitä, miltä oman työn ja laajemminkin työn muutos ja siihen liittyvät mahdollisuudet näyttävät ja miten niitä kannattaisi mahdollisimman kestävästi lähestyä.

Luennot pidetään Otaniemen kampuksella

Vuoden 2023 luentojen aikataulu:

23.3. klo. 12.30 Anne Kovalainen, Turun yliopisto: Luottamus ja digitalisaatio

Ilmoittaudu luennoille täältä.

Luennot ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Tervetuloa!

Menneet luennot:

10.11. klo 9.30 Niina Nurmi, Aalto-yliopisto: Hybridityö

24.11. klo 9.30 Markku Sippola, Helsingin yliopisto: Työmarkkinoiden rakennemuutos

14.12. klo 9.30 Janne Tienari, Hanken: Erilaisuuksien johtaminen

27.1. klo 9.30 Virve Peteri, Tampereen yliopisto: Työtilat ja niiden muutos - miten ja mitä ajatella tilasta

2.2. klo 13.00 Timo Anttila, Jyväskylän yliopisto: Aika ja ajankäyttö töissä/työelämässä

7.2. klo 14.30 Kirsimarja Blomqvist, LUT-yliopisto: Tietotyön ja yhteistyön digitaaliset mahdollisuudet

9.2. klo 9.30 Hanna Sutela, Tilastokeskus: Suomalaisen työelämän muutos työolotutkimuksen valossa

14.2. klo 12.00 Jari Hakanen, Työterveyslaitos: Työn imu

16.2. klo 9.30 Tuija Koivunen, Itä-Suomen yliopisto: Tarvitaanko rekrytoinnissa tasa-arvoa?