Future of Work

Työ nyt ja tulevaisuudessa: Eväitä ajatteluun - Anne Kovalainen

"Luottamus ja digitalisaatio"
Anne

Professori Anne Kovalainen on tutkinut viime vuosina alustataloutta ja alustatyötä ja julkaissut aiheesta. Uusin, toukokuussa ilmestyvä teos käsittelee alustojen uusia ammatteja, professioiden muutosta ja digitalisaation vaikutuksia yrittäjyyteen ja professioihin (Poutanen, S. & Kovalainen, A. 2023: Skills, Creativity and Innovation in the Digital Platform Era: Analyzing the New Reality of Professions and Entrepreneurship. New York: Routledge).

Hänen erityisenä kiinnostuksen kohteenaan ovat mm. tutkimusmetodologia, talouden sukupuoli sekä tieteellisen tiedon markkinoituminen. Anne Kovalainen on toiminut vierailevana tutkijana useassa ulkomaisessa yliopistossa (mm. Harvardin ja Stanfordin yliopistot, LSE) ja hän on Suomalaisen Tiedeakatemian ja Suomen Tiedeseuran jäsen.

URL kopioitu