Aalto Package Design Symposium 2019

Aalto Package Design Symposium 2019

Miten pakkaussuunnittelu muuttuu, ja mitkä ovat merkittävimmät muutostrendit rajallisten resurssien maailmassa? Aalto-yliopiston järjestämässä kansainvälisessä pakkaussymposiumissa pureudutaan muutosajureiden ohella myös pakkauskokemukseen ja empatian muotoiluun. Pakkausdesignilla on myös merkittävä rooli kansainvälistymisessä ja uudentyyppisten tuotteiden lanseerauksessa.

Tilaisuuden pääpuhuja on The Dieline-verkoston perustaja Andrew Gibbs (US), joka on myös How-lehden editori sekä A Plastic Planet-organisaation osakas.

Toinen keynote-puhuja on Fumi Sasada (JP), joka on pitkän uran tehnyt palkittu kansainvälinen pakkaussuunnittelija, joka on tehnyt useita pakkaussuunnittelukirjoja sekä toimii Bravis Internationalin toimitusjohtajana Japanissa.

Andrew Gibbs

A Plastic-Free Future: How Creativity Can End Out Toxic Relationship With Single-Use Plastic

Andrew Gibbs (US)
Founder of The Dieline, Partner at A Plastic Planet, Climate Reality Corps Leader, Instructor at ArtCenter College of Design

Fumi Sasada

Creation of Package Branding and Trends in Japan

Fumi Sasada
Japanese award-winning designer, author,
President and CEO of Bravis International

About Sasada

Muut puheenvuorot:

• Virpi Korhonen (Sense N Insight): Consumer value for sustainable packaging materials and technologies
  • Elli Kultanen (Woodly) Designing a new packaging material - unique selling points and new paths to commercialization
  • Markus Joutsela (Pack-Age, Aalto University): Addressing Packaging Experience with Design
  • Avner Peled (Aalto University): Products as the Creator Incarnate

Tilaisuuden järjestää Aalto-yliopiston Pack-Age -ohjelma. Liput Eventbriten kautta.

Lisätiedot: [email protected]

Aalto Pack-age student project

Pack-Age

The renewed Pack-Age minor offers a unique and comprehensive approach to packaging design, consisting of two dynamic 6-week courses.

Corporate collaboration
Structural paper folding techniques by researcher Miia Palmu. Photo: Valeria Azovskaya

Millaisia ovat tulevaisuuden pakkaukset?

Öljypohjaisille pakkausmateriaaleille, kuten styroksille tarvitaan nopeasti kestäviä vaihtoehtoja.