Palvelut

Sisu

Sisu on opiskelijoiden, opettajien ja oppimispalveluiden eri tehtävissä toimivien henkilöiden työväline kaikissa opintojen suunnitteluun, järjestämiseen ja rekisteröintiin liittyvissä vaiheissa.

Pikalinkit Sisun käyttöliittymään ja ohjeisiin

Logo of the Sisu student information system

Linkki Sisuun (sisu.aalto.fi) (ulkoinen linkki)

Linkki Sisu-opintotietojärjestelmän käyttöliittymään.

Sisu instructions main page illustration

Sisu-ohjeiden etusivu

Opiskelijan Sisu-ohjeiden etusivu.

Hakemukset, ohjeet ja säännöt
Two human figures and the text "Sisu Help".

Sisu Help: Sisu-ohjeet hallinnolle ja opettajille (sisuhelp.aalto.fi) (ulkoinen linkki)

Ohjesivusto, josta löydät Sisu-opintotietojärjestelmän ohjeet hallinnolle ja opettajille.

Käyttöoikeudet

Sisuun kirjaudutaan Aalto-tunnuksella ja -salasanalla.

Opiskelijoiden ei tarvitse hakea erikseen käyttöoikeuksia. Opetushenkilöstön ei tarvitse hakea käyttöoikeuksia opintosuunnitelmien käsittelyyn eikä omien kurssien hallintaan. Oppimispalveluiden henkilöstölle käyttöoikeudet ovat haettavissa Sisu Access-kaupassa.

Lisätietoa Sisun käyttöoikeuksista Oppimispalveluille ja hakulomake

Ominaisuudet

Sisun ominaisuuksia ovat muun muassa:

• henkilökohtainen opintosuunnitelma (hops)
  • opintosuunnitelmatietoon perustuva opintojen seuranta ja kehittäminen
  • opiskelijatietojen perusrekisteri
  • kursseille ja tentteihin ilmoittautuminen
  • opettajan työkalut kursseille ilmoittautuneiden tietojen hallintaan sekä opintosuoritusten arviointiin
  • tutkintotodistusten tekeminen
  • opiskelijan sähköiset asiointipalvelut, kuten valmistumisen hakeminen sekä muualla suoritettujen opintojen hyväksilukeminen

Leap for Learning - menestyksen mahdollistaja

Oppimisharppaus - muutoshanke tukee tulevaisuuteen suuntautuvaa oppimista ja päivittäisen työn sujuvuutta.

Kaksi uutta palvelualustaa, Sisu ja  Aalto Service Platform, muuttavat opetukseen ja oppimiseen liittyviä palveluja Aalto-yliopistossa.​

Leap for Learning

Leap for Learning - Menestyksen mahdollistaja opettajalle

Leap for Learning (suomeksi Oppimisharppaus) -otsikon alle on tuotu yhteen opetuksen ja oppimisen palveluiden kehityskohteet. Kokonaisuuteen kuuluvat Sisu, palvelualusta ja prosessien harmonisointi.

Digital Aalto
Three women talking and eating ice cream in front of the Väre building.

Leap for Learning - menestyksen mahdollistajana opiskelijoille

Leap for Learning (suomeksi Oppimisharppaus) tuo opiskelijoille ja koko yhteisölle uuden digitaalisen kokemuksen Aalto-yliopistosta.

consulting staff on using Sisu

Leap for Learning - menestyksen mahdollistaja Oppimispalveluiden henkilöstölle

Leap for Learning (suomeksi Oppimisharppaus) tarkoittaa kaikille yhteistä tapaa tehdä töitä. Digitaalisten palveluiden avulla voimme tarjota räätälöityä ja helposti saavutettavaa tukea opiskelijoille.

Opiskelijapalvelut

Opiskelijapalvelujen tehtävä on tukea opintojen edistymistä ja opiskelukykyä Aalto-yliopistossa. Täältä löydät Opiskelijapalvelut-tiimin yhteystiedot.

Opiskelijapalvelut_kuvituskuva
Tätä palvelua tarjoaa:

Oppimispalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.