Microsoft Teams Progressive Web App (PWA) asennusohjeet Linux-koneille

Joulukuusta 2022 lähtien Linux-koneille (Aalto Ubuntu) suositellaan Teamsin käyttöön Microsoft Teams Progressive Web App (PWA). Tältä sivulta löydät ohjeet Microsoft Teams Progressive Web App (PWA) asentamiseksi.

Microsoft Teams Progressive Web App -sovellus on asennettavissa Chromium-pohjaisiin selaimiin, kuten Microsoft Edge ja Google Chrome. Mozilla Firefoxia ei tueta tällä hetkellä.
PC on a desk with coffee mug next to it
Kuva: Mikko Raskinen

Microsoft Teams Progressive Web App (PWA) asennusohjeet, Microsoft Edge

1. Avaa Edge ja mene osoitteeseen https://teams.microsoft.com/
  2. Kirjaudu sisään Aalto-yliopiston sähköpostiosoitteellasi.
  3. Kun olet kirjautunut, osoitekentän oikealle puolella tulisi näkyä ikoni, josta voit asentaa Teamsin PWA-version.

HUOM Ikonin ilmestymisessä saattaa esiintyä viivettä. Jos PWA on jo asennettu ikoni ei enää tule näkyviin.

4. Napauta ikonia ja salli Microsoft Teams Progressive Web App -sovelluksen asennus.
  5. PWA-pikavalinta asennetaan kotihakemistoosi "~/.local/share/applications/msedge-*-Default.desktop". PWA-pikavalinta näkyy sovellusvalikossa.
Microsoft Teams PWA when installing to Edge browser

Microsoft Teams Progressive Web App (PWA) asennusohjeet, Google Chrome

1. Avaa Chrome ja mene osoitteeseen https://teams.microsoft.com/
  2. Kirjaudu sisään Aalto-yliopiston sähköpostiosoitteellasi.

5. PWA-pikavalinta asennetaan kotihakemistoosi "~/.local/share/applications/chrome-*-Default.desktop". PWA-pikavalinta näkyy sovellusvalikossa.

Installing Microsoft Teams Progressive Web App (PWA) for Chrome browser

More information on Microsoft Teams

Mikä on Microsoft Teams?

Microsoft Teams

Microsoft Teams on kätevä yhteistyötyökalu koko yhteisölle.

Microsoft Teams: Pikaopas

Microsoft Teams on Aallon Office 365 -sovellus, joka mahdollistaa ryhmätyöskentelyn tehokkaasti. Teams on kaikkien Aalto-yliopiston työntekijöiden ja opiskelijoiden käytettävissä.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.