Palvelut

Google Drive -sovelluksen lataaminen (Windows, Mac ja Linux)

Aalto-yliopiston opiskelijat ja henkilökunta voivat ladata Google Drive -sovelluksen Aallon Windows- ja Mac-työasemille. Voit myös ladata sovelluksen Linux-käyttöjärjestelmään sekä henkilökohtaiseen tietokoneeseen alla olevien ohjeiden avulla.

Windows

1. Lataa Aalto-yliopiston Windows-työasemalle Google Drive -sovellus Itsepalveluportaalista.Valitse vaihtoehdoista Google Drive File Stream Aalto.

Google Drive download 1

2. Lisää valittu sovellus työasemaan.

Google Drive download 2

3. Vahvista sovelluksen valinta.

Google Drive download 3

4. Valittu sovellus on tulossa n. tunnin kuluessa.

Google Drive download 4

Mac

Aalto Mac (OS X 10.10 ja uudemmat) koneen pääkäyttäjä (primary user) tai ylläpitäjä voi asentaa Google Drive -sovelluksen Managed Software Center -sovelluksella. Julkisiin työasemiin tai vanhempiin käyttöjärjestelmäversioihin Google Drive -sovelluksen asentaminen onnistuu ottamalla yhteyttä palvelupisteeseen [email protected]

Linux ja henkilökohtainen tietokone

Google Driven lataus Linuxille ja henkilökohtaiseen tietokoneeseen: https://tools.google.com/dlpage/drive

Henkilökohtaisille koneille voit ladata Google Drive -sovelluksen yllä olevasta linkistä. Koska kyseessä online-palvelu, tarvitset verkkoyhteyden käyttääksesi Google Drivea (LAN,WLAN, mobiilidata).

Koska Linuxille ei ole vakaata asiakassovellusta, voit käyttää Linux-tietokoneessa selainvaihtoehtoa.

Liittyviä ohjeita

Google Drive: rekisteröityminen ja tilin sulkeminen

Google Drive on Aalto-yliopiston tarjoama Googlen pilvipalvelu henkilökunnalle ja opiskelijoille. Käyttö edellyttää voimassa olevaa Aalto-yliopiston käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Google Drive File Stream: lataus (Windows ja Mac)

Google Drive File Stream on työpöytäsovellus, jonka avulla pääset helposti Google Drivessa oleviin tiedostoihin Windows- tai Mac-työasemalta suoraan, ilman että tiedostoja tarvitsee synkronoida työaseman ja Google Drive-palvelun välillä.

Pilvitallennus - OneDrive & Google Drive

Aallon OneDrive for Business ja Google Drive tarjoavat 5TB tallennustilan verkossa. Aallon hyvä yhteistyösopimus mahdollistaa laadukkaamman ja ennen kaikkea tietoturvallisemman säilytystilan tiedostoille pilvessä.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.