Opiskelu Aallossa

Master's Programme in Computer, Communication and Information Sciences - Study options

The Master's Programme in Computer, Communication and Information Sciences provides eight study options.

The Master's Programme in Computer, Communication and Information Sciences provides eight study options:

Three Aalto University students working in a acoustics laboratory

Acoustics and Audio Technology - Computer, Communication and Information Sciences, Master of Science (Technology)

The major in Acoustics and Audio Technology equips students with a fundamental understanding of human hearing, audio perception, and physics of sound. The skills they acquire enable, for example, reducing noise pollution, planning harmonic environments and designing coherent sound experiences.

Koulutustarjonta
Two Aalto University students working on a laptop together / photo by Unto Rautio

Communications Engineering - Computer, Communication and Information Sciences, Master of Science (Technology)

Digitaalisen murroksen maailmassa verkkojen kehittämisen, rakentamisen ja ylläpidon osaaminen on halutumpaa kuin koskaan aiemmin.

Aalto University / students working togeher / photography Aino Huovio

Computer Science - Computer, Communication and Information Sciences, Master of Science (Technology)

Master’s Programme in Computer, Communication and Information Sciences -maisteriohjelman Computer Science -pääaine nojaa huipputason tietotekniikan tutkimukseen Aalto-yliopistossa, jonka tietotekniikan laitos on sijoittunut toistuvasti Euroopan kymmenen parhaan joukkoon. Ohjelma antaa syvälliset tiedot kehittyneiden algoritmien sekä ohjelmisto- ja laskentatekniikoiden suunnittelusta ja analysoinnista.

Aalto University / Climbing wall / Photography Mikko Raskinen

Game Design and Development - Computer, Communication and Information Sciences, Master of Science (Technology)

Game Design and Development on monialainen pääaine, joka kokoaa yhteen opiskelijoita erilaisista taustoista. Opiskelijat luovat ja analysoivat pelejä, kokeilevat uusia teknologioita ja suunnittelutapoja sekä tapaavat samanhenkisiä opiskelijoita, joiden kanssa he rakentavat pelien tulevaisuutta ja vuorovaikutteisia kokemuksia.

Aalto university / students at computer / photo by Unto Rautio

Human-Computer Interaction - Computer, Communication and Information Sciences, Master of Science (Technology)

Luomalla käyttäjäystävällisiä uuden sukupolven tietoteknisiä laitteita, ihmisen ja tietokoneen välisen vuorovaikutuksen (HCI:n) asiantuntijat auttavat yhteiskuntaa hyödyntämään mullistavia teknologioita mahdollisimman tehokkaasti.

Macadamia

Machine Learning, Data Science and Artificial Intelligence - Computer, Communication and Information Sciences, Master of Science (Technology)

Dataintensiivinen Machine Learning, Data Science and Artificial Intelligence -pääaine käsittelee 2000-luvun haastavimpia ongelmia. Olipa kyse uusien ratkaisujen löytämisestä ilmastonmuutoksen torjumiseksi tai epidemian syiden paremmasta ymmärtämisestä, tällä alalla on näissä kysymyksissä olennainen rooli.

SSE aalto

Software and Service Engineering - Computer, Communication and Information Sciences, Master of Science (Technology)

Ohjelmisto- ja palvelutekniikka on modernin yhteiskunnan ja talouden selkäranka. Master’s Programme in Computer, Communication and Information Sciences -maisteriohjelman Software and Service Engineering -pääaine tarjoaa opiskelijoille taidot, joita he tarvitsevat nykypäivän työmarkkinoilla monilla eri aloilla.