Ohjelmat

Tämä sivusto on Arkkitehtuurin, maisema-arkkitehtuurin ja sisustusarkkitehtuurin kandidaattiohjelman opinto-opas, jossa olevat materiaalit ja ohjeet on suunnattu ohjelman kaikkien pääaineiden opiskelijoille. Sivuilta löytyy ohjelman opetussuunnitelma ja tarkempia ohjeita omien opintojen suunnitteluun. Jos olet kiinnostunut hakemaan ohjelmaan, seuraa sivun alaosan linkkiä hakusivuille.

Arkkitehtuurin, maisema-arkkitehtuurin ja sisustusarkkitehtuurin kandidaattiohjelma on Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun ohjelma.

Siirryitkö Arkkitehtuurin, maisema-arkkitehtuurin ja sisustusarkkitehtuurin kandidaattiohjelmaan vanhasta Taiteiden ja suunnittelun kandidaattiohjelmasta?

Tarvittaessa saat lisätietoa siirtymisestä Arkkitehtuurin, maisema-arkkitehtuurin ja sisustusarkkitehtuurin  kandidaattiohjelmaan Opetusportfoliouudistus-sivulta. Tarvittaessa näet vanhan tutkintorakenteen ja vanhat tutkintovaatimukset Taiteiden ja suunnittelun kandidaattiohjelman sivuilta.

Students

Aalto ARTSin opetusportfoliouudistus 2022

Tietoa opetusfoliouudistuksesta 2022

Palvelut
Student guide illustration, bachelor's programmes
Ohjelmat

Path in the Laajalahti nature area
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Hyvinvointireitti Otaniemen kampuksella

Viidestä pisteestä koostuvan hyvinvointireitin teemoina ovat tunteiden havainnointi, luontosuhteen vaaliminen, kehollisuus, rauhoittuminen ja kohtuullisuuden pohdinta
Student guide illustration, language and communications studies
Opinnot Julkaistu:

Kieliä, kulttuuria ja viestintää V periodissa

Kielikeskuksessa on viidennessäkin periodissa tarjolla monipuolisesti kielten, kulttuurin ja viestinnän kursseja.
MyCourses

MyCoursesin käyttökatko 2.5.2024 klo 10.00-17.00

MyCourses ei ole käytettävissä katkon aikana.
Ryhmätilanne

Opiskelukykysi ja -hyvinvointisi tueksi, huhtikuu 2024

Hei opiskelija! Muistathan, että Aalto-yliopisto tarjoaa opiskelijoille erilaisia palveluita opiskelun sujumisen tueksi. Lisätietoja ajankohtaisista asioista löytyy alta.

Opiskelu käyntiin Pomodoron avulla

Yhteinen opiskeluhetki verkossa Pomodoro-tekniikkaa hyödyntäen. Tule mukaan opiskelemaan ohjatusti ja nappaa vinkit tehokkaampaan työskentelyyn Pomodoro-tuokioista!
Töihin EU:hun

Tietoa työ- ja harjoittelumahdollisuuksista Euroopan Unionissa

Ainutlaatuinen tilaisuus saada tietoa EU:n uudesta yksinkertaistetusta hakumenettelystä sekä erilaisista tavoista työskennellä EU:ssa. EU-tietämyksestä on hyötyä myös työskennellessäsi Suomessa.

Hakeminen

Sisustusarkkitehtuuri - Arkkitehtuuri, maisema-arkkitehtuuri ja sisustusarkkitehtuuri, taiteen kandidaatti ja maisteri

Miten tilan atmosfääri syntyy? Miten rakennetun ympäristön kulttuurisia ja kestävän kehityksen arvoja edistetään suunnittelun keinoin?

Aalto University, photo Unto Rautio

Maisema-arkkitehtuuri - Arkkitehtuuri, maisema-arkkitehtuuri ja sisustusarkkitehtuuri, tekniikan kandidaatti ja maisema-arkkitehti

Maisema-arkkitehtuurissa yhdistyvät esteettisyys, ekologisuus ja toiminnallisuus. Monialaiset opinnot antavat hyvät valmiudet työelämään.

Kaksi opiskelijaa työskentelemässä maisemapienoismallin parissa.

Arkkitehtuuri - Arkkitehtuuri, maisema-arkkitehtuuri ja sisustusarkkitehtuuri, tekniikan kandidaatti ja arkkitehti

Arkkitehtuurin pääaineen tarkoituksena on varmistaa, että opiskelija tuntee arkkitehtonisen suunnittelun perusteet. Kandidaatin tutkinto ei tuota arkkitehdin ammattipätevyyttä, mutta se antaa opiskelijalle hyvät valmiudet toimia avustavissa ammatillisissa tehtävissä esimerkiksi arkkitehtitoimistoissa tai julkisissa suunnitteluvirastoissa.

Rakennettu ympäristö muodostaa maassamme kansallisvarallisuuden perustan. Siksi on tärkeää, että opiskelija oppii jo kandidaattivaiheessa hahmottamaan kokonaisvaltaisesti rakentamisen tehtäväkentän ja ihmisläheisen toimintaympäristön. Kandidaatin tutkinto antaa opiskelijalle hyvät valmiudet toimia avustavissa ammatillisissa tehtävissä.

Students at Undergraduate Centre / Photo by Unto Rautio

Anna palautetta sivusta