Future of Work

Back to Work: Keskustelu muuttuvasta työstä ja ajattelun ajattelemisesta -Esa Saarinen

Esa Saarinen
Picture of Esa Saarinen taken by Liisa Takala for TJNK
Liisa Takala/ TJNK

Esa Saarinen on filosofi, valmentaja, kirjailija ja emeritusprofessori Aalto-yliopistossa. Hän veti luentosarjaa Aalto-yliopistossa 20 vuotta. Hänen luennoilleen tuli tuhansia kuuntelijoita, mukaan lukien monet suomalaisen talouden, tieteen ja bisneksen huiput. Hänen monien saavutuksien joukossa on se, että hän väitteli  tohtoriksi 24-vuotiaana.

Esa Saarinen on filosofi, yritysvalmentaja, kirjailija ja emeritusprofessori Aalto-yliopistossa.

Hän on ollut julkisuuden henkilö Suomessa 80-luvulta lähtien ja antanut ainutlaatuisen filosofin mielipiteensä eri aiheista. Vuonna 1997 Esa Saarinen puolusti väitöskirjaansa logiikasta ja kielen filosofiasta. Hän oli tällöin 24-vuotias.

Esa aloitti luennot Aallossa vuonna 2001 ja piti viimeisen luennon Ja Aurinko Nousee maaliskuussa 2021. Luennostaan Esa sanoi: ”Viittaan sillä siihen kauniiseen, jota olen saanut olla palvelemassa. Ja ehkä elämään muutenkin”.

Vuosien mittaan Saarisen luennot ovat keränneet tuhansia kuulijoita, joista monet ovat Suomen talouden, tieteen ja liiketoiminnan eliittiä.

Esa keskustelee aiheista, kuten ajattelun ajattelusta, yksilön ja yhteiskunnan ajattelusta ja siitä, kuinka kukoistaa ryhmänä.

Esa Saarinen in eyeglasses, photographed in a thinker's pose with his hand raised to his chin, looking like he is reflecting about something. He is wearing a blazer with different black and white patterns and letters.

Miten rakennamme yhdessä sosiaalisesti kestävämmän työn tulevaisuuden?