Tapahtumat

Back to Work: Keskustelu muuttuvasta työstä ja ajattelun ajattelemisesta -Esa Saarinen

Aalto-yliopiston Future of Work -hanke käynnistää tapahtumasarjan Back to Work – Miten rakennamme yhdessä sosiaalisesti kestävämmän työn tulevaisuuden?
Esa Saarinen in eyeglasses, photographed in a thinker's pose with his hand raised to his chin, looking like he is reflecting about something. He is wearing a blazer with different black and white patterns and letters.
Kuva: Liisa Takala / TJNK

Miten rakentaa sosiaalisesti kestävämpää työelämää? Miten lähestyä työtä sosiaalisesti kestävästi ja rakentaa parempaa resilienssiä yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnille, säilyttää arvostus ja humaanius töissä, pitää huolta ajattelustamme, aivoistamme, johtaa kestävämmin ja yleisesti pitää itsestämme parempaa huolta henkisesti, fyysisesti ja tunteita sivuuttamatta? Asiantuntijamme puhuvat kukin omasta kulmastaan ja syväluotaavat omaa osaamisaluettaan.  Lue enemmän Back to Work -sarjasta tästä

Tervetuloa Aalto-yliopiston uuteen haastattelusarjaan Back to Work – Miten rakennamme yhdessä sosiaalisesti kestävämmän työn tulevaisuuden?. Haastattelusarja on osa Aalto-yliopiston Future of Work -hanketta ja on avoinna kaikille Aalto-yliopiston YouTube-kanavalla.

Haastattelusarjan toinen osa julkaistaan 14.10.2021 15.00 EEST vieraana tunnettu professori ja filosofi Esa Saarinen. Teemana kuinka luoda kestävämpi työn tulevaisuus. Esa käsittelee tätä filosofisesta näkökulmasta, kuten ajattelun ajattelu, yksilön ja yhteisön ajatteleminen, ja joukko kukoistaminen. Haastattelua moderoi tutkimusjohtaja Hertta Vuorenmaa. Tapahtuman kieli on suomi.

Esitä kysymyksesi puhujalle tästä.

Seuraava haastattelu on marraskuussa vieraana neurologi ja professori, Kiti Müller.  Professori Jari Hakanen vierailee joulukuussa. Sitten aloitamme uuden vuoden hyvin tammikuussa Hintsa Performancen senior valmentaja Heikki Huovisen kanssa, joka keskustelee sekä fyysisen että mielen hyvinvoinnin ylläpitämisestä työssä.

Hilkka Olkinuoran haastattelun, löydät Aalto -yliopiston YouTube -kanavalta 21. syyskuuta alkaen.

Picture of Esa Saarinen taken by Liisa Takala for TJNK
Liisa Takala / TJNK

Esa Saarinen on filosofi, valmentaja, kirjailija ja emeritusprofessori Aalto-yliopistossa. Hän veti luentosarjaa Aalto-yliopistossa 20 vuotta. Hänen luennoilleen tuli tuhansia kuuntelijoita, mukaan lukien monet suomalaisen talouden, tieteen ja bisneksen huiput. Hänen monien saavutuksien joukossa on se, että hän väitteli  tohtoriksi 24-vuotiaana.