Aalto ARTS viestintäopas

Aalto-yliopiston ja ARTSin tapa toimia (code of conduct)

Tasa-arvo, monimuotoisuus ja osallisuus Aallossa. Tavoitteenamme on olla monipuolinen ja osallistava yhteisö, jossa kaikki opiskelijat, tiedekunnat, henkilökunta ja sidosryhmät tuntevat yhteenkuuluvuuden tunteen ja voivat täyttää ammatilliset, koulutukselliset ja sosiaaliset tavoitteensa täysimääräisesti. Muista Aallon arvot ja käytännöt viestinnässä.
Kaksi henkilöä kampuksella.

Eettiset periaatteet - arvot käytäntöön

Eettiset periaatteet (Code of Conduct) muodostavat Aalto-yhteisön kulttuurin perustan, ja toteutamme niiden avulla arvojamme ja tapaamme toimia.

Aalto-yliopisto
Kuvassa eri-ikäisiä ja erimaalaisia ihmisiä työskentelemässä yhdessä. Kuva: Aleksi Poutanen

Monimuotoisuus ja inklusiivisuus Aalto-yliopistossa

Rakennamme inklusiivista yhteisöä, jossa yhteisömme jäsenet tuntevat yhteenkuuluvuutta ja voivat täysipainoisesti elää työn tai opintojen arkea tasavertaisina.

Yhdenvertainen, monimuotoinen ja inklusiivinen Aalto
Four people looking at the laptop. Image: Aalto University / Aleksi Poutanen

Aalto-yliopiston kielelliset linjaukset

Aalto-yliopiston kielelliset linjaukset ja periaatteet

Aalto-käsikirja
kuva Dipolin sisätiloista tuolista jossa istuu henkilö

Henkilöstön kokemaan häirintään ja epäasialliseen kohteluun puuttuminen

Aalto-yliopiston kulttuuri on monimuotoinen ja syrjimätön. Toimimme vastuullisesti ja kunnioitamme muiden yhteisömme jäsenten oikeutta turvalliseen ja miellyttävään yliopistoympäristöön, joka mahdollistaa häiriöttömän työskentelyn ja opiskelun. Emme hyväksy minkäänlaista epäasiallista käytöstä tai häirintää.

Palvelut
Ioncell-materiaalia sinisessä kudotunomaisessa materiaalissa tai kankaassa

Rakennamme kestävää tulevaisuutta – uusi strategia julkaistu

Uusi strategia julkistettiin yliopiston 10-vuotisjuhlassa 8. tammikuuta.

Aalto University flags. Photo: Aino Huovio

Aalto-yliopiston johto: Kutsumme jokaisen aaltolaisen toimimaan syrjintää ja rasismia vastaan

Rasismille ei ole sijaa tiedeyhteisössä, Aalto-yliopiston johto sanoo kannanotossaan. Aalto tekee yliopistona lujasti töitä sen eteen, että yhteisömme olisi avoin ja monimuotoinen.