Yleiselektroniikka Oyj lahjoitti laitteita sähkötekniikan opetukseen

50-vuotista taivaltaan juhlistava yritys lahjoitti Aalto-yliopistolle kolme vektoriverkkoanalysaattoria. Laitteita käytetään opetuksessa ja opinnäytetöissä.
yleiselektroniikan ja sähkötekniikan korkeakoulun henkilökuntaa

Tänä vuonna 50 vuotta täyttävä Yleiselektroniikka Oyj lahjoitti juhlavuotensa kunniaksi Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoululle 14 000 euron arvoisen tuotelahjoituksen. Yleiselektroniikka (YE) on suomalainen elektroniikan ja sähkötekniikan komponenttien, mittalaitteiden ja työkalujen maahantuontiin ja markkinointiin erikoistunut konserni.

”Pitkän historiamme ansiosta olemme toimineet jo useamman insinöörisukupolven kanssa. YE:n komponenttiluettelo on ollut useiden insinöörien ja tuotekehityslaboratorioiden työväline Suomessa ja sitä perintöä haluamme kunnioittaa lahjoituksellamme. Ilman insinööriosaamista Yleiselektroniikkakaan ei olisi menestynyt ja tästä syystä lahjoituksen kohteeksi valikoitui Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulu”, kertoo Yleiselektroniikan toimitusjohtaja Janne Silvennoinen.

Lahjoitettavia vektoriverkkoanalysaattoreita on tarkoitus käyttää opetuksessa Elektroniikkapaja-, Sähkötekniikka ja elektroniikka- sekä Microwave engineering workshop -kursseilla. Lisäksi niitä voidaan hyödyntää tutkimuksessa ja opinnäytetöissä.

”Käytännön elektroniikan opetus on tärkeä osa nuorten insinöörien koulutusta. Yleiselektroniikan lahjoitus palvelee tätä tarkoitusta ja vahvistaa Sähkötekniikan korkeakoulun perusopetusta. Lämmin kiitos tästä tuesta koko sähkötekniikan yhteisön puolesta”, sanoo Sähkötekniikan korkeakoulun dekaani Jyri Hämäläinen.

Yleiselektroniikka on tehnyt pitkään yhteistyötä elektroniikkateollisuudessa toimivien yritysten, oppilaitosten, ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen kanssa.

”Olemme päättäneet satsata tulevaisuuteen ja tukea koulutusta lahjoittamalla laitteistoja. Tämän lisäksi tulemme tarjoamaan töitä opiskelijoille sekä vastavalmistuneille ja autamme näin nuoria ihmisiä työelämään. Opiskelujen aikana pystyy siis syventämään osaamista työskentelemässä osa-aikaisesti esimerkiksi tuotehallinnan ja digitaalisen tuotesisällön parissa. Asiakasrajapinnassa työskentelystä kiinnostuneille voimme tarjota esimerkiksi tuotepäällikön tai myynnin työtehtäviä”, Janne Silvennoinen sanoo.

Lisätietoja antaa:

Toimitusjohtaja Janne Silvennoinen

Laitosjohtaja, professori Jussi Ryynänen
Elektroniikan ja nanotekniikan laitos,

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Apurahanjakotilaisuus
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuodelle 2024 myönnettiin yhteensä yhdeksän apurahaa.