Yhteisön hyvinvointi on yksi Kauppakorkeakoulun neljästä avainhankkeesta

Ensimmäiset toimenpiteet tähtäävät opiskelijoiden ja koulun henkilökunnan hyvinvoinnin kohentamiseen pandemian aikana.
Kuvassa näkyvät professori Rebecca Piekkari ja HR-päällikkö Eliisa Lassila. Kuvan otti Roope Kiviranta Aalto-yliopistosta.
Kansainvälisen liiketoiminnan Marcus Wallenberg -professori Rebecca Piekkari ja henkilöstöpäällikkö Eliisa Lassila vetävät Yhteisön hyvinvointi -avainhanketta. Kuva: Roope Kiviranta / Aalto-yliopisto.

Kauppakorkeakoulun uusi, vuosille 2021-2024 laadittu strategia sisältää neljä uutta strategista avainhanketta. Niiden tarkoituksena on varmistaa, että koulu saavuttaa sille asetetut kunnianhimoiset tavoitteet. Avainhankkeet ovat linjassa Aalto-yliopiston elävän strategian kanssa, mutta niissä korostuvat Kauppakorkeakoululle olennaisimmat prioriteetit.

Henkilöstöpäällikkö Eliisa Lassila ja kansainvälisen liiketoiminnan Marcus Wallenberg -professori Rebecca Piekkari johtavat yhteisön hyvinvointi -avainhanketta. Heidän mukaansa avainhankkeeseen sisältyy sekä lyhyen että pidemmän ajan suunnitelmia, jotka tähtäävät koulun opiskelijoiden ja henkilökunnan hyvinvoinnin kohentamiseen.

“Ensimmäiseksi pyrimme tukemaan hybridimallin mukaista työskentelyä sekä korona-aikana että pidemmällä tähtäimellä, kun hybridityöskentelystä tulee uusi normaali. Aallon HR valmistelee uutta tukimateriaalia hybridityöskentelyyn, ja keskustelu hyvinvoinnista sisällytetään jokaisen työntekijän kanssa käytäviin My Dialogue -keskusteluihin”, Eliisa Lassila kertoo.

Myöskään jo vuoden verran etänä opiskelleita opiskelijoita ei ole unohdettu.

“Tälle avainhankkeelle on aivan keskeistä, että eri taustoista tulevat opiskelijat kokevat olevansa yhtä tervetulleita yhteisöömme. Yhteisön hyvinvointi perustuu inklusiiviselle oppimisympäristölle, mikä on erityisen tärkeää nyt pandemian aikana. Katsomme, että inklusiivisuus auttaa myös saavuttamaan parempia oppimistuloksia”, Rebecca Piekkari sanoo.

”Tällä hetkellä neuvomme professoreitamme sisällyttämään kursseihinsa hieman väljyyttä, jotta opiskelijat pystyisivät olemaan sosiaalisessa vuorovaikutuksessa sekä muiden opiskelijoiden että opettajien kanssa. Suosittelemme myös, että professorit ottaisivat käyttöön tässä opiskelijoita stressaavassa tilanteessa vaihtoehtoisia tapoja suorittaa kurssi tai sen osatehtävät.”

Kauppakorkeakoulun strategiassa yhteisön hyvinvointi -avainhanke kuvataan seuraavasti:

Välitämme opiskelijoidemme sekä opetus- ja palveluhenkilöstömme henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista. Edistämme monimuotoisuutta ja inkluusiota sekä yhteisömme jäsenten yhteisöllisyyden ja yhteenkuuluvuuden tunnetta – sekä fyysistä että virtuaalista.  Uskomme, että yhteisön hyvinvointi pohjautuu kaikilla tasoilla tapahtuvalle hyvälle johtamiselle

Kauppakorkeakoulun neljä strategista avainhanketta ovat:

• Koulutuksen uudistaminen ja elämänlaajuinen oppiminen
  • Korkeatasoinen tutkimus ja infrastruktuuri
  • Yhteisön hyvinvointi
  • Kestävä kehitys

Lue Kauppakorkeakoulun uudesta strategiasta kertovat uutiset

Kauppakorkeakoululle uusi strategia

Uusi visio, missio ja neljä strategista avainhanketta ohjaavat koulun toimintaa vuosina 2021–2024.

Entrance, Ekonominaukio 1, photo by Unto Rautio

Koulutuksen uudistaminen ja elämänlaajuinen oppiminen on yksi Kauppakorkeakoulun neljästä avainhankkeesta

Koulutustarjonnan kehittämisessä keskitytään monialaisiin koulutusohjelmiin, digitaaliseen oppimiseen, kestävän kehityksen tavoitteisiin ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

The picture shows Associate Dean of teaching and education Tomas Falk. Photo: Aalto University.

Korkeatasoinen tutkimus ja infrastruktuuri on yksi Kauppakorkeakoulun neljästä avainhankkeesta

Tavoitteena on auttaa tutkijoita menestymään tutkimustyössään entistäkin paremmin.

The photo shows Associate Dean of research and international cooperation Virpi Tuunainen, and the photo was taken by Mortti Saarnia.

Kestävä kehitys on yksi neljästä Kauppakorkeakoulun avainhankkeesta

Professori Minna Halme: Kauppakorkeakouluilla on avainrooli kestävän kehityksen haasteiden ratkaisemisessa.

Professor Minna Halme. Photographer: Veera Konsti.

Palkituille jaettavat kukkakimput pöydällä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

Celebrating Excellence 2023 – aika juhlistaa ja palkita tutkimussaavutuksia ja parhaita väitöskirjoja

Keskiviikkona 13.maaliskuuta Sähkötekniikan korkeakoulu kokoontui juhlistamaan vuoden 2023 merkittävimpiä tutkimussaavutuksia ja väitöskirjoja.
Otaparkki julkisivu
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Otaparkki tarjoaa helpon pysäköintimahdollisuuden kampusvieraille

Pysäköintitalo Otaparkki sekä muut kampuksen maksulliset pysäköintipaikat tarjoavat pysäköintimahdollisuuden kampukselle saapuville vieraille.
Panu_Savolainen, photo by Hayley Le
Yliopisto Julkaistu:

Panu Savolainen: Toivoisin, että meillä olisi Aallossa päivä, jolloin riisutaan vallan vaatteet ja asetelmat

"Monissa alkuperäiskansojen kulttuureissa on hetkiä, jolloin johtajat luopuvat vallastaan. Joko valta annetaan jollekin yhteisön köyhimmälle tai päähänpotkituimmalle taholle, tai sitten valtaa ei käytä kukaan."
A-logo, Aalto-yliopisto, Kuva: Anni Kääriä
Yliopisto Julkaistu:

Suomen korkean teknologian profiili vahvistuu Natossa – Otaniemeen perustetaan yrityskiihdyttämö

Kiihdyttämö keskittyy tulevaisuuden kommunikaatiojärjestelmiin ja kvanttiteknologiaan.