Ville Viikari on nimitetty laitosjohtajaksi ja vanhempi yliopistonlehtori Anu Lehtovuori varalaitosjohtajaksi

Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun elektroniikan ja nanotekniikan laitosjohtajaksi on nimitetty professori Ville Viikari. Vanhempi yliopistonlehtori Anu Lehtovuori aloittaa samassa yhteydessä varalaitosjohtajana. Nimitykset ovat ajalle 1.8.2023–31.12.2025.
Ville Viikari ja Anu Lehtovuori
Ville Viikari ja Anu Lehtovuori, kuvat: Jaakko Kahilaniemi / Aalto-yliopisto ja Aalto-yliopisto.

Professori Jussi Ryynäsen aloittaessa Sähkötekniikan korkeakoulun dekaanina 1.8.2023 alkaen, hänen tilalleen elektroniikan ja nanotekniikan laitosjohtajaksi on valittu professori Ville Viikari, joka on aiemmin toiminut varalaitosjohtajana. Vanhempi yliopistonlehtori Anu Lehtovuori on nimitetty samassa yhteydessä varalaitosjohtajaksi. Anu ottaa myös vetovastuulleen elektroniikan ja sähkötekniikan kandidaattihakukohteen johtajan tehtävät.

Ville Viikari johtaa radiotekniikan tutkimusryhmää. Hän on työskennellyt Aalto-yliopistossa professorina vuodesta 2012, ja varalaitosjohtajana vuodesta 2017. Hänen tutkimuksensa painopistealueet ovat korkeammat radiotaajuudet ja älykkäämmät antennit, tavoitteena lisätä tiedonsiirtonopeutta ja energiatehokkuutta. Viikari on tunnettu aktiivisesta yritysyhteistyöstä ja ohjelmajohtajana opiskelijoiden keskuudessa.

Anu Lehtovuori toimii vanhempana yliopistonlehtorina elektroniikan ja nanotekniikan laitoksella. Hän on työskennellyt Aalto-yliopistossa sen perustamisesta alkaen. Hän on oman opetustyönsä lisäksi aktiivisesti mukana tutkimuksessa ja korkeakoulun toiminnan kehittämisessä. Hän on muun muassa yliopiston akateemisten asiain komitean jäsen. Lehtovuoren opetusala on piiriteoria ja tutkimus keskittyy muun muassa kannettavien laitteiden antenneihin.

Onnea Ville ja Anu!

Kari Tammi ja Jussi Ryynänen on nimitetty dekaaneiksi

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa