Vielä ehdit vastata kyselyyn: Etätyö koronapandemian aikana

Tutkijaryhmä selvittää, kuinka etätyö-Suomi pysyy toimintakykyisenä myös koronaepidemian aikana.
Kuva: Aki-Pekka Sinikoski

Koronapandemian vuoksi monet tekevät työnsä oman toimipisteensä ulkopuolella, kotona tai vapaa-ajan asunnolla. Muutos on voinut vaikuttaa työskentelytapoihin, teknologian käyttöön, yhteistyösuhteisiin, työn ja muun elämän ajankäyttöön tai tiedonsaantiin. Jotkut muutoksen seuraukset ovat haasteellisia, jotkut kenties myönteisiä.

Tällä kyselyllä halutaan selvittää, miten pandemia on vaikuttanut työntekoon. Mikä muuttui ja miten muutokset koetaan? Kerättyä luottamuksellista tietoa käytetään ymmärryksen lisäämiseen nykytilanteen aiheuttamista muutoksista, jotta voitaisiin kehittää tilanteeseen sopivia toimintatapoja ja käytäntöjä.

Kyselyyn voi vastata täällä vapaasti, omin sanoin. Vastaaminen tapahtuu nimettömänä, joten älä jätä itsestäsi yksilöiviä tietoja (kuten nimiä tai viittauksia työpaikkaasi) vastauskenttiin.

Nopeasti luotu Fast Expert Teams- asiantuntijaverkosto selvittää etätyöhön siirtymisen vaikutuksia työelämään. Fast Expert Teams -verkostoon kuuluu asiantuntijoita LUT-yliopistosta, Aalto-yliopistosta, Jyväskylän yliopistosta, Itä-Suomen yliopistosta, Tampereen yliopistosta, Työterveyslaitokselta, Teknologian tutkimuskeskus VTT:stä, Sitra Labista, Tiedeakatemiasta, Goforesta, Howspacesta, Skillhivesta, Solvedista, Hämeen liitosta sekä työ- ja elinkeinoministeriöstä, valtiovarainministeriöstä ja liikenne- ja viestintäministeriöstä.

Kysely: Etätyö koronapandemian aikana

Lisätietoja:

Aikaisempi uutinen

Matti Vartiainen

Senior Advisor
T307 Dept. Industrial Engineering and Management

Poikkeustilanne-kuvitus
Kampus, Poikkeustilanteet, Yliopisto Julkaistu:

Vesikatko Dipolissa 22.2. klo 8-15

Suunniteltu vesikatko alkaa klo 8.00 ja sen arvioitu päättymisaika on klo 15.00.
Profile data workflow
Poikkeustilanteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aallon tutkimusportaalin ja Aalto.fi:n integraatio-ongelmat ratkaistu

Akatemisten profiilitietojen synkronoinnissa Tutkimusportaalin ja Aalto.fi:n välillä on ollut haasteita. Integraatio-ongelmat on nyt saatu ratkaistua ja akateemiset profiilit - muun muassa profiilikuvat, julkaisut ja akateemiset ansiot - integroituvat saumattomasti Tutkimusportaalista Aalto.fi:hin
Poikkeustilanne-kuvitus
Kampus, Poikkeustilanteet, Yliopisto Julkaistu:

Vedenjakelussa häiriöitä Dipolissa 30.1.

Suunniteltu vesikatko alkaa klo 15.00, mutta Dipolissa voi työskennellä normaalisti
Anastasia Koptsyukh, photo by Tuấn Lê

Anastasia Koptsyukh: Saan yhteisöltä paljon tukea

"Meidän yksikkömme on hyvin nuori ja pieni, meitä on yhteensä 15. Kulttuurimme on hyvin innostava, kannustava ja tukeva. Se on suuntautunut ammatilliseen kasvuun ja kehittymiseen."