UWAS (University-Wide Art Studies) jatkaa myös lukuvuonna 2021-22

UWAS 21-22

Hei Aallon opiskelija!

UWAS eli University-Wide Art Studies jatkaa myös lukuvuonna 2021-22 Aalto-yliopiston opetustarjonnassa.

Mikä UWAS on?

Yliopistonlaajuiset taideopinnot (University-Wide Art Studies, UWAS) antaa kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille mahdollisuuden perehtyä taideperustaiseen toimintaan yli tieteenalarajojen. Kurssitarjonta koostuu huolellisesti valikoiduista ja temaattisesti suunnitelluista kursseista, joissa taide ja muotoilu mahdollistavat monialaisen yhteistyön eri alojen opiskelijoiden välillä. UWASin tavoitteena on varmistaa, että Aalto-yliopistosta valmistuu monialaisia osaajia, jotka ymmärtävät miten taide ja luova toiminta muokkaavat ja määrittelevät maailmaa ympärillämme ja joilla on laaja-alaiset kyvyt kohdata monimutkaisia kysymyksiä niin paikallisesti kuin globaalisti. UWAS opettajilla on korkeatasoinen tietämys sekä pedagogiasta että poikkitieteellisestä tutkimuksesta.

UWAS-kurssit eivät ole perinteisiä taiteen ja muotoilun peruskursseja eikä aiempaa tietämystä tai osaamista taiteesta edellytetä.

UWAS kurssitarjonta löytyy UWAS verkkosivuilta: http://uwas.aalto.fi/.
UWAS-kurssit löytyvät helposti SISUsta haun kautta termillä ”UWAS”.

Vinkki!
Kurssille kannattaa ilmoittautua, vaikka ilmoittautuminen olisi Sisussa täynnä. Opiskelijoiden lopullinen valinta kursseille tehdään opiskelijoiden monialaisuuden perusteella siten, että kurssin opiskelijat ovat mahdollisimman laajasti eri kouluista ja ohjelmista. Opiskelijoita ei valita UWAS-kursseille ilmoittautumisjärjestyksessä.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.