UWAS (University-Wide Art Studies) jatkaa myös lukuvuonna 2021-22

UWAS 21-22

Hei Aallon opiskelija!

UWAS eli University-Wide Art Studies jatkaa myös lukuvuonna 2021-22 Aalto-yliopiston opetustarjonnassa.

Mikä UWAS on?

Yliopistonlaajuiset taideopinnot (University-Wide Art Studies, UWAS) antaa kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille mahdollisuuden perehtyä taideperustaiseen toimintaan yli tieteenalarajojen. Kurssitarjonta koostuu huolellisesti valikoiduista ja temaattisesti suunnitelluista kursseista, joissa taide ja muotoilu mahdollistavat monialaisen yhteistyön eri alojen opiskelijoiden välillä. UWASin tavoitteena on varmistaa, että Aalto-yliopistosta valmistuu monialaisia osaajia, jotka ymmärtävät miten taide ja luova toiminta muokkaavat ja määrittelevät maailmaa ympärillämme ja joilla on laaja-alaiset kyvyt kohdata monimutkaisia kysymyksiä niin paikallisesti kuin globaalisti. UWAS opettajilla on korkeatasoinen tietämys sekä pedagogiasta että poikkitieteellisestä tutkimuksesta.

UWAS-kurssit eivät ole perinteisiä taiteen ja muotoilun peruskursseja eikä aiempaa tietämystä tai osaamista taiteesta edellytetä.

UWAS kurssitarjonta löytyy UWAS verkkosivuilta: http://uwas.aalto.fi/.
UWAS-kurssit löytyvät helposti SISUsta haun kautta termillä ”UWAS”.

Vinkki!
Kurssille kannattaa ilmoittautua, vaikka ilmoittautuminen olisi Sisussa täynnä. Opiskelijoiden lopullinen valinta kursseille tehdään opiskelijoiden monialaisuuden perusteella siten, että kurssin opiskelijat ovat mahdollisimman laajasti eri kouluista ja ohjelmista. Opiskelijoita ei valita UWAS-kursseille ilmoittautumisjärjestyksessä.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.