Uusia professoreja konetekniikan ja rakennustekniikan laitoksille

Insinööritieteiden korkeakoulun dekaanin nimittämät neljä uutta professoria aloittavat helmikuun alussa.
professors

TkT Olli Seppänen on nimitetty määräaikaiseen Associate Professor -tehtävään rakennustekniikan laitokselle ajalle 1.2.2020–31.1.2025. Professuurin ala on rakennustuotanto (Operations Management in Construction).

TkT Raine Viitala on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään konetekniikan laitokselle ajalle 1.2.2020–31.1.2024. Professuurin ala on mekatroniset koneet ja järjestelmät (Mechatronic Machines and Systems).

TkT Osiris Valdez Banda on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään konetekniikan laitokselle ajalle 1.2.2020–31.1.2023. Professuurin ala on meritekniikka (Marine Technology).

PhD Mashrura Musharraf on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään  konetekniikan laitokselle ajalle 1.2.2020–28.2.2023. Professuurin ala on meritekniikka (Marine Technology).

Apurahanjakotilaisuus
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuodelle 2024 myönnettiin yhteensä yhdeksän apurahaa.
Olli Ikkana in Otaniemi, photo by Lasse Lecklin.

Bioinspiroituja värejä ja olosuhteisiin sopeutuvia materiaaleja – Professori Olli Ikkalan kolmas EU-hanke pohjaa eläviin systeemeihin

Teknillisen fysiikan professori Olli Ikkala on saanut kolmannen kerran Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen. Rahoituksen suuruus on 2,5 miljoonaa euroa, ja hanke kestää viisi vuotta.
Professori Antti Oulasvirta. Kuva: Aalto-yliopisto / Jaakko Kahilaniemi
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat selvittävät, miten tekoäly saadaan ymmärtämään ihmistä paremmin

Antti Oulasvirta on saanut 2,5 miljoonan euron Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen käyttäjämallien tutkimiseen.
Metsähovi 50 vuotta

Paljon onnea 50-vuotias Metsähovin radio-observatorio

Tasan 50 vuotta sitten 11.4.1974 radioteleskooppi Kirkkonummella liikahti ensimmäistä kertaa ja siitä lähtien radioastronomisen havaintodatan kerääminen on ollut katkeamatonta.