Uusi verkkolehti juhlistaa monialaista osaamista

Inspiroivia sisältöjä, tulevaisuuden ratkaisuja ja runsasta visuaalista kerrontaa. Tätä kaikkea tarjoaa korkeakoulun uusi verkkolehti.
Aalto ARTS 150 years visuals

The Long Read by Aalto ARTS on Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun uusi verkkolehti, joka esittelee vaikuttavimpia sisältöjämme ja projektejamme. Siinä eri alojemme opiskelijat ja tutkijat ratkovat yhteiskuntamme ja koko maailman kohtaamia mittavia haasteita – ja tarjoavat kiperiin kysymyksiin tuoreita näkökulmia ja radikaalisti luovia ratkaisuja.

Verkkolehti juhlistaa korkeakoulun 150-vuotista taivalta ja katsoo vahvasti tulevaisuuteen.

Tulevaisuudessa paremmin suunnitellut elinympäristöt, ihmis- ja ympäristölähtöinen suunnittelu, kestävä elämäntapa, luova ajattelu ja luotettava, tutkimukseen pohjautuva tieto ovat entistä keskeisemmässä asemassa. Luovat alat tuottavat kestävää kasvua, hyvinvointia ja uusia työpaikkoja. Ne muodostavat myös yhä merkittävämmän osan Suomen kansantaloudesta.

Taiteiden ja suunnittelun alojen ammattilaisilla on ollut merkittävä rooli Suomen kulttuurisen ja taloudellisen kehityksen muovaamisessa. Opiskelijamme, tutkijamme ja alumnimme vaikuttavat laajalti yhteiskunnan eri osa-alueilla niin kansallisesti kuin kansainvälisesti.

Aalto-yliopiston taide ja muotoilu on arvioitu maailman kuudenneksi ja arkkitehtuuri maailman 42. parhaaksi QS World University Rankingsin vuoden 2021 vertailussa.

Korkeakoulumme on Pohjoismaiden johtava korkeakoulu muotoilun, muodin, pelien, median, arkkitehtuurin, elokuvan, taidekasvatuksen ja taiteen alalla. Tuotamme maailmanluokan tutkimusta taidekasvatuksessa, muotoilussa ja muotoiluajattelussa, digitaalisessa mediassa ja visuaalisessa kulttuurissa sekä kaupunkisuunnittelussa ja arkkitehtuurissa.

Verkkolehdessä ilmestyy juttuja pitkin vuotta. Siitä julkaistaan pian myös suomenkielinen versio.

Tutustu The Long Readiin – nautinnollisia hetkiä lehtemme parissa!
Juhlavuoden aikana ratkaisujamme tuodaan esille myös lukuisissa tapahtumissa, joihin kutsumme korkeakoulumme ystäviä mukaan. Tarjolla on seminaareja, luentoja ja näyttelyitä, jotka rajoitusten vuoksi ovat toistaiseksi verkossa.

Löydät tapahtumamme täältä – lisää mukaan oma tapahtumasi!

Aalto ARTS 150 years visuals

Tänä vuonna juhlitaan Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulua

Olemme kouluttaneet luovien alojen osaajia jo 150 vuotta.

Aalto ARTSin virtuaalinen ystäväkirja Instagramissa, tekijät Hanna-Kaisa Eskelinen ja Milena Rinne

Koulumme ystävä, kirjoita ystäväkirjaamme!

Virtuaalinen ystäväkirja on auki Instagramissa - täytä opiskelumuistosi, tärkein oppisi ja tägää mukaan ystäväsi.

URL kopioitu

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.