Uudet professorit luennoivat vuosijuhlassa

Korkeakoulun perinteistä vuosijuhlaa vietetään tiistaina 13. tammikuuta Mediakeskus Lumeessa Arabian kampuksella.

Aalto-yliopiston professoreiden tenure track -urajärjestelmän tavoitteena on tukea jokaisen urapolulla etenevän akateemista vapautta. Urajärjestelmä edistää huippuyliopistotason saavuttamista tutkimuksessa, opetuksessa ja akateemisessa johtamisessa sekä yhteiskunnallisessa vuorovaikutuksessa. Yliopiston strategian keskiössä on yhtenä opetus- ja tutkimushenkilöstöön satsaaminen.

Päivän aikana kuullaan uusien professorin luennot; puuarkkitehtuurista puhuu Pekka Heikkinen, palveluarkkitehtuurista Jarmo Suominen, lavastustaiteiden alalta Liisa Ikonen ja Kaisa Mäkinen, katsauksen valokuvataiteeseen antaa Timothy Persons ja innovatiivisten materiaalien käytöstä muotoilussa puhuu Jaana Beidler sekä taidekasvatuksen alalta luennoi Anniina Suominen. Lisäksi juhlassa myönnetään Pallas Athene ja Ilmari Tapiovaara -tunnustuspalkinnot, kutsutaan korkeakoululle kuusi uutta kunniajäsentä sekä nimetään Vuoden Alumni 2015 sekä palkitaan henkilöstöä.

Professorien luennot on myös katseltavissa Aallon YouTube-kanavassa

Ja katso myös vuosijuhlan osuus YouTubesta

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: