Ura- ja rekrytapahtuma keräsi yhteen yritykset ja opiskelijat

Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun kanssakäyminen yritysten kanssa on entistä tiiviimpää.

Sähköinsinöörikilta (SIK) ja bioinformaatioteknologian opiskelijoiden kilta Inkubio järjestivät yhdessä Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun alumni- ja yrityssuhteiden kanssa opiskelijoille suunnatun ura- ja rekrytapahtuman nimeltään Yritysbrunssin. Yritysbrunssi kokoontui Otakaari 5:n aulatiloissa tiistaina 25. marraskuuta.

Yritysten ja opiskelijoiden kohtaamisia vauhditettiin päivän aikana kahdella luentosarjalla, joissa yritykset kertoivat omasta toiminnastaan aihealueeseen liittyen. Niin sanotun kovan sähkön luentosarjassa esittäytyi myös Enston toimitusjohtaja Timo Luukkainen. Hitech & Bio luentosarjassa opiskelijoita kiinnosti erityisesti monipuolisuus.

– Tällaiset tapahtumat tarjoavat opiskelijoille mahdollisuuden tutustua moniin eri yrityksiin. Kahden kiltajärjestön yhteistyö tuotti merkittäviä synergiaetuja, sillä moni opiskelija tutustui ja kiinnostui yrityksistä, joista ei aiemmin ollut tietoinen tai ei ajatellut yrityksen toiminnan ja oman osaamisen kohtaavan, SIK:n yrityssuhdemestari Joel Alander toteaa.

Yritykset olivat esittelemässä opiskelijoille omaa toimintaansa ja tarjoamassa heille pääosin tammikuussa avautuvia kesä- ja harjoittelupaikkoja. Vinkkinä monen yrityksen edustajalta tuli, että hakemus kannattaa täyttää huolella. Kesätyö- ja harjoittelupaikat sekä myös avoin hakemus ovat kuitenkin ensisijainen kanava työnhaussa unohtamatta aktiivisuutta esimerkiksi uratapahtumissa.

– Keskustelu kävi koko päivän ajan vilkkaana. Opiskelijat saivat kattavasti tietoa yritysten edustajilta erilaisista työtehtävistä ja mahdollisuuksista, Alander lisää.

– Sähkötekniikan korkeakoulun kanssakäyminen yritysten kanssa on entistä tiiviimpää. On hienoa, että yritykset tulevat vieraaksemme, jolloin opiskelijoiden on helppo tavata tulevia työnantajiaan ja saada heiltä vinkkejä työnhakuun. Kiltojen aktiivisuus yritysyhteistyössä on ollut todella kiitettävää, korkeakoulun alumni- ja yrityssuhdepäällikkö Seppo Saastamoinen toteaa.

Yritysbrunssiin osallistui yhteensä kymmenen yritystä: ABB Oy, Accenture, Caruna, Eaton Power Quality Oy, Ensto, Fortum Oyj, Murata Electronics Oy, Philips, Thermo Fisher Scientific Oy ja TVO.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä