Ukrainan sotaa pakeneville vierailevan tutkijan paikkoja Aalto-yliopistosta

Jo lähes 250 lahjoitusta Ukrainan opiskelijoiden opintoihin Aallossa.
Siniset ja keltaiset liput.

Aalto-yliopisto tarjoaa ukrainalaisista yliopistoista Venäjän hyökkäyksen vuoksi lähtemään joutuneille tutkijoille mahdollisuuden jatkaa akateemista työtään Aallossa. Yliopiston rahoittamia vierailevien tutkijoiden paikkoja on mahdollisuus hakea vuoden määräajaksi Aallon tutkimusaloille. Kaikkiaan paikkoja on tarjolla noin 20 tutkijalle. Katso tästä englanninkielinen hakuilmoitus.

Aiemmin kerroimme tarjoavamme maksuttomia opintoja ja apurahoja Ukrainasta sotaa pakenemaan joutuneille ukrainalaisille tai Ukrainasta turvapaikan saaneille opiskelijoille. Hakemuksia opintoihin tuli toistasataa. Paikkoja on tässä vaiheessa ainakin 40 opiskelijalle. Aalto-yliopiston avoimen yliopiston opinnot ovat maksuttomia ukrainalaisille 31.7.2023 saakka.

Opiskelijoiden elinkustannusten kattamiseksi perustettuun Aalto-yliopiston Ukraina-rahastoon on ensimmäisten viikkojen aikana tullut runsaasti lahjoituksia.

”Olemme saaneet jo lähes 250 lahjoitusta sotaa pakenevien opiskelijoiden tukemiseksi. Haluan kiittää kaikkia tähän mennessä lahjoittaneita valtavan tärkeästä tuesta hätää kärsiville. Rahastoon voi lahjoittaa edelleen”, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä

Aalto-yliopiston Ukraina-sivustolta löydät lisätietoa sodan vaikutuksista Aalto-yliopiston toimintaan, ja miten yliopisto auttaa sodasta kärsiviä.

Aalto flags in Ukraine colours

Lahjoita Ukrainan yliopisto-opiskelijoille

Lahjoituksilla katetaan Ukrainasta tulleiden opiskelijoiden elinkustannuksia Suomessa.

Lahjoita tulevaisuus
Blue and yellow flags.

Ukrainan sota

Kokoamme tälle sivulle tietoa, miten Venäjän hyökkäys Ukrainaan vaikuttaa Aalto-yliopiston toimintaan. Täydennämme sivua säännöllisesti.

Aalto-yliopisto

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä