Työelämälähtöinen opetus: Etsimme hyviä käytänteitä ja rahoitamme uusia pilotteja

Teaching Lab tarjoaa palveluita ja työkaluja sekä tietoa ja inspiraatiota työelämälähtöisen koulutuksen muotoiluun. Haluamme tukea etenkin opettajia integroimaan tulevaisuuden työelämässä tarvittavia valmiuksia sekä työelämäkumppanuuksia tiiviimmin opetukseen. Kouluttaaksemme yhä kompleksisemmassa ja nopeammin muuttuvassa työelämässä menestyviä muutoksentekijöitä, myös koulutuksen on uudistuttava.
Teaching Lab group discussion / photo: Niina Pitkänen

Teaching Lab etsii hyviä käytänteitä ja rahoittaa uusia pilotteja työelämälähtöisestä opetuksesta (lue koko uutinen täältä)

Aalto-yhteisö, kannustamme teitä osallistumaan työelämälähtöisen opetuksen ja oppimisen muotoiluun:

1. Tiedätkö Aallon sisäisiä resursseja tai kursseja, jotka edistävät tai toteuttavat työelämälähtöistä koulutusta?

Etsimme hyviä käytänteitä (good practices) tulevaisuuden työelämäosaamista vahvistavasta koulutuksesta. Hyvä käytänne voi olla olemassa oleva kurssi tai esimerkiksi joku opetusta tukeva resurssi tai työkalu, jonka haluaisit jakaa koko Aalto-yhteisölle. Keräämme nämä käytänteet verkkosivuillemme yhteen paikkaan opettajien tueksi ja inspiraatioksi.
    Lisätietoja: [email protected] / +358 50 471 4423.

2. Haluaisitko vahvistaa työelämärelevanssia jollain kurssillasi?

Etsimme Aallosta myös seuraavia käytänteitä (next practices) eli pilotti-ideoita opetuksen työelämärelevanssin vahvistamiseksi. Idea voi liittyä esimerkiksi opiskelijoiden työelämäosaamisen kehittämiseen, yritysyhteistyöhön tai työelämäprojekteihin. Tuemme jopa 10 000 € kursseja ja ohjelmia, jotka pyrkivät aidosti edistämään opiskelijoiden työelämävalmiuksia. Hakuaika seuraaville käytänteille päättyy 28.3.2019.
    Lisätietoja: [email protected] / +358 50 384 7228 ja alla olevasta dokumentista:

Palaa etusivulle

Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston opiskelija European Student Assemblyssä

Sofia Pascolo osallistui huhtikuussa 2024 Strasbourgissa järjestettyyn European Student Assemblyyn.
Two students watching measurements from a computer
Opinnot Julkaistu:

Health Technology Engineering -ohjelma antaa valmiudet kehittää innovatiivisia teknisiä ratkaisuja terveyteen liittyviin ongelmiin

Uudessa maisteriohjelmassa yhdistyvät tekninen osaaminen ja käytännön ymmärrys terveyteen liittyvissä kysymyksissä.
Anton Jantunen Aberdare vuorilla Keniassa.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Anton Jantunen: Työssäni erityisen hyödyllisiä taitoja ovat analyyttisyys ja isojen kokonaisuuksien ja eri asioiden keskinäisten yhteyksien ymmärtäminen

Anton Jantusen polku vei isojen konsulttiyritysten ja startupien kautta töihin Nairobiin YK:n sanitaatioon, hygieniaan ja kuukautisterveyteen keskittyvään rahastoon, missä hän keskittyy innovatiivisten rahoitusmallien kehittämiseen.
Liituraitapukuinen mies seisoo betoniseinän edessä kädet taskuissa
Yliopisto Julkaistu:

Vesa Kemppainen: ”Työelämässä tärkeä ominaisuus on mielenkiinto uusia asioita kohtaan”

Alumnitarina: Fiskars Groupin Art Director Vesa Kemppainen pitää tärkeänä työelämätaitona luovuutta ja kykyä luovaan päätöksentekoon. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun alumnilla on tapana sanoa uusille asioille mieluummin kyllä kuin ei.