Tutustu kvanttiteknologiaan - virtuaalioppitunnit nyt YouTubessa useilla eri kielillä

Lukiolaisille ja yläkoululaisille suunnatut virtuaalioppitunnit voi nyt katsoa muun muassa suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, ranskaksi ja espanjaksi.

Marraskuussa 2020 vietettiin ensimmäistä kertaa Euroopan kvanttiviikkoa. Sen tavoitteena oli tehdä kvanttimaailmaa ymmärrettäväksi suurelle yleisölle.

Osana kvanttiviikkoa lukioiden ja yläkoulujen opiskelijoille järjestettiin virtuaaliset oppitunnit, joissa tutustuttiin kvanttimekaniikan ja -teknologioiden saloihin. Suomenkieliset, sisällöiltään samanlaiset, oppitunnit pitivät Turun yliopiston teoreettisen fysiikan jatko-opiskelija Daria Anttila ja Aalto-yliopiston ja VTT:n professori Mikko Möttönen.

Virtuaalioppitunteja on nyt YouTubessa yhteensä 20, ja kielivaihtoehtoina on muun muassa suomi, ruotsi, englanti, ranska, espanja ja italia. Katso virtuaalioppitunti ruotsiksiTästä linkistä pääsee näkemään kaikki kielivaihtoehdot.

Tutustu kvanttiteknologian englanninkielisiin opintoihin

Aalto University / two students working together in a co-working space / photography Aino Huovio

Quantum Technology, Bachelor of Science (Technology), Master of Science (Technology)

Kiehtooko kvanttifysiikka? Oletko innokas innovoimaan kvanttitekniikan käytännön sovellutuksia? Tule opiskelemaan Quantum Technology -pääainetta Aalto-yliopistoon! Quantum Technology -pääaineessa pääset kvanttivallankumouksen etulinjaan näkemään, kuinka kvanttiteknologia muuttaa laskentaa, kommunikaatiota, anturitekniikkaa ja simulaatiota.

Koulutustarjonta
URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Kolme iloista ihmistä verkostoitumassa.

Monilla suomalaisilla yrityksillä olisi paljon opittavaa japanilaisesta palvelukulttuurista

Tuoreessa tietokirjassa ”Omotenashi – Mitä voimme oppia japanilaisesta vieraanvaraisuudesta?” kerrotaan, millä tavoin luodaan ylivoimainen asiakaskokemus arkisissakin kohtaamisissa.