Tutkittu tieto kohtaa elinkeinoelämän realiteetit

Knowledge Sharing Breakfast -tilaisuudet ovat vakiinnuttaneet paikkansa yhtenä koulumme strategisista, elinkeinoelämälle suunnatuista tapahtumista.

Kauppakorkeakoulun yhtenä tehtävänä on pyrkiä myötävaikuttamaan yhteiskunnan kehitykseen, ei vain tuottamalla korkealaatuista tutkimustietoa vaan myös jalkauttamalla uusia tutkimustuloksia elinkeinoelämän käyttöön ja hyödyksi.  

Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden organisoimat ja kunkin laitoksen vuorollaan järjestämiä tilaisuuksia järjestettiin tänä lukuvuonna yhteensä kuusi ja lisää on luvassa syksyllä.

Kuluneen lukuvuoden viimeisen Knowledge Sharing Breakfastin järjesti Kauppakorkeakoulun Markkinoinnin laitos myynnin professori (Professor of practice) Paul Viion johdolla toukokuun alussa. Tilaisuudessa keskityttiin arvomyynnin käsitteeseen sekä ns. perinteisen ja arvopohjaisen myynnin eroihin kahden yritysesimerkin kautta. Puheenvuoron käyttivät Suomen Matkatoimistojen liiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikael Castrén sekä Tieto Oyj:n myyntijohtaja Jaakko Vilén. Paikalle tilaisuuteen oli kutsuttu aiheesta keskustelemaan yritysten myynti- ja markkinointijohtoa.

Knowledge Sharing Breakfast-konseptin ideana on tarjota akateemiselle yhteisölle sekä elinkeinoelämän johdolle, päättäjille ja vaikuttajille yhteinen foorumi, jossa molempien osapuolten osaamista on helppo jakaa vapaamuotoisen keskustelun lomassa. Keskustelu ja yhteydenpito ovat jatkuneet tilaisuuksien jälkeenkin.

Taloustieteen laitos Matti Liskin, Laskentatoimen laitos Jari Huikun ja Hanna Silvolan, Johtamisen laitos Erkki Ormalan ja CKIR Ilkka Lakaniemen johdolla ovat jo myös järjestäneet oman Knowledge Sharing Breakfastin kuluneen lukuvuoden aikana.

Lisätietoja ja yhteydenotot: [email protected]

Lisää tästä aiheesta

School of Business Alumni Ambassador Markus Helaniemi
Yhteistyö Julkaistu:

Alumnisuurlähettilään tarina: Markus Helaniemi

”Kauppatieteellisen koulutuksen ansiosta ymmärrän asiakkaan tilanteita ja haasteita juuri yrityksen näkökulmasta ja tiedän, miten asiakasta voi parhaiten auttaa”, sanoo alumnisuurlähettiläämme Markus Helaniemi. ”Kauppatieteellisen erityisosaamisen lisäksi yleistietoa ja laajaa ymmärrystä maailmasta ja yhteiskunnasta tulisi myös korostaa.”
Kuva: Sanna Lehto
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Miten katkaista haavoittuvaisuusketju

Claudia Garduño ja AaltoLAB Mexico selvittivät, kuinka empatian, tiiviin kuuntelemisen ja muotoiluajattelun avulla voidaan löytää alkuperäisyhteisön keskeisimmät ongelmat.
Karin Krokfors, kuva: Sanna Lehto
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

"Meidän on katsottava menneisyyteen voidaksemme suunnitella tulevaisuuden rakennuksia”

Arkkitehti Karin Krokforsin mielestä rakennukset olisi suunniteltava ajan myötä mukautuviksi. Ja menneisyydestä löytyy paljon esimerkkejä, joista voimme ottaa oppia.
New York_June 2019
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Uudet biomateriaalit ja niiden mahdollisuudet markkinoilla kiinnostavat Yhdysvalloissa

Voidaanko biopohjaisilla materiaaleilla korvata muovia teollisessa mittakaavassa? Voiko ympäristöystävällinen tekstiilituotanto olla kannattavaa?
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu