Tutkittu tieto kohtaa elinkeinoelämän realiteetit
Kauppakorkeakoulun yhtenä tehtävänä on pyrkiä myötävaikuttamaan yhteiskunnan kehitykseen, ei vain tuottamalla korkealaatuista tutkimustietoa vaan myös jalkauttamalla uusia tutkimustuloksia elinkeinoelämän käyttöön ja hyödyksi.
Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden organisoimat ja kunkin laitoksen vuorollaan järjestämiä tilaisuuksia järjestettiin tänä lukuvuonna yhteensä kuusi ja lisää on luvassa syksyllä.
Kuluneen lukuvuoden viimeisen Knowledge Sharing Breakfastin järjesti Kauppakorkeakoulun Markkinoinnin laitos myynnin professori (Professor of practice) Paul Viion johdolla toukokuun alussa. Tilaisuudessa keskityttiin arvomyynnin käsitteeseen sekä ns. perinteisen ja arvopohjaisen myynnin eroihin kahden yritysesimerkin kautta. Puheenvuoron käyttivät Suomen Matkatoimistojen liiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikael Castrén sekä Tieto Oyj:n myyntijohtaja Jaakko Vilén. Paikalle tilaisuuteen oli kutsuttu aiheesta keskustelemaan yritysten myynti- ja markkinointijohtoa.
Knowledge Sharing Breakfast-konseptin ideana on tarjota akateemiselle yhteisölle sekä elinkeinoelämän johdolle, päättäjille ja vaikuttajille yhteinen foorumi, jossa molempien osapuolten osaamista on helppo jakaa vapaamuotoisen keskustelun lomassa. Keskustelu ja yhteydenpito ovat jatkuneet tilaisuuksien jälkeenkin.
Taloustieteen laitos Matti Liskin, Laskentatoimen laitos Jari Huikun ja Hanna Silvolan, Johtamisen laitos Erkki Ormalan ja CKIR Ilkka Lakaniemen johdolla ovat jo myös järjestäneet oman Knowledge Sharing Breakfastin kuluneen lukuvuoden aikana.
Lisätietoja ja yhteydenotot: [email protected]
- Julkaistu:
- Päivitetty: