Tutkittu tieto kohtaa elinkeinoelämän realiteetit

Knowledge Sharing Breakfast -tilaisuudet ovat vakiinnuttaneet paikkansa yhtenä koulumme strategisista, elinkeinoelämälle suunnatuista tapahtumista.

Kauppakorkeakoulun yhtenä tehtävänä on pyrkiä myötävaikuttamaan yhteiskunnan kehitykseen, ei vain tuottamalla korkealaatuista tutkimustietoa vaan myös jalkauttamalla uusia tutkimustuloksia elinkeinoelämän käyttöön ja hyödyksi.

Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden organisoimat ja kunkin laitoksen vuorollaan järjestämiä tilaisuuksia järjestettiin tänä lukuvuonna yhteensä kuusi ja lisää on luvassa syksyllä.

Kuluneen lukuvuoden viimeisen Knowledge Sharing Breakfastin järjesti Kauppakorkeakoulun Markkinoinnin laitos myynnin professori (Professor of practice) Paul Viion johdolla toukokuun alussa. Tilaisuudessa keskityttiin arvomyynnin käsitteeseen sekä ns. perinteisen ja arvopohjaisen myynnin eroihin kahden yritysesimerkin kautta. Puheenvuoron käyttivät Suomen Matkatoimistojen liiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikael Castrén sekä Tieto Oyj:n myyntijohtaja Jaakko Vilén. Paikalle tilaisuuteen oli kutsuttu aiheesta keskustelemaan yritysten myynti- ja markkinointijohtoa.

Knowledge Sharing Breakfast-konseptin ideana on tarjota akateemiselle yhteisölle sekä elinkeinoelämän johdolle, päättäjille ja vaikuttajille yhteinen foorumi, jossa molempien osapuolten osaamista on helppo jakaa vapaamuotoisen keskustelun lomassa. Keskustelu ja yhteydenpito ovat jatkuneet tilaisuuksien jälkeenkin.

Taloustieteen laitos Matti Liskin, Laskentatoimen laitos Jari Huikun ja Hanna Silvolan, Johtamisen laitos Erkki Ormalan ja CKIR Ilkka Lakaniemen johdolla ovat jo myös järjestäneet oman Knowledge Sharing Breakfastin kuluneen lukuvuoden aikana.

Lisätietoja ja yhteydenotot: [email protected]

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.