Tutkimusraportoinnin tekstiretriitit tohtoriopiskelijoille verkossa

Kevään ja alkukesän aikana (26.4.–13.6.2024) järjestetään väitöskirjan tekijöille yhteisöllisiä tutkimusraportoinnin tekstiretriittejä etätoteutuksena Teamsissa suomeksi. Tekstiretriiteissä pidetään tietoiskuja ja tuotetaan omaa tutkimustekstiä tehostettuissa kirjoitustuokioissa.

Tekstiretriiteissä pidetään tietoiskuja, joissa käsitellään tutkimustekstin keskeisiä erityispiirteitä, kuten tutkimusraportin rakenneasioita, tieteellistä argumentointia, oikeaoppista lähdeviittaamista, tutkimuskirjoittamisen tyypillisiä sudenkuoppia. Lisäksi tuotetaan omaa tutkimustekstiä tehostettuissa kirjoitustuokioissa.

Asioitten tarkastelun ja keskustelujen työkielenä retriiteissä käytetään suomea. Sillä ei kuitenkaan ole väliä, millä työkielellä tekee itse väitöskirjaa.

Retriitit pidetään Teamsissa seuraavina ajankohtina:

• pe 26.04.2024, klo 9 - 12
  • pe 17.05.2024, klo 9 - 12
  • pe 24.05.2024, klo 9 - 12
  • to 06.06.2024, klo 9 - 12
  • to 13.06.2024, klo 9 - 12

Tekstiretriittejä pitää tiede- ja tutkimusviestinnän asiantuntija Sonja Kniivilä Aalto-yliopiston Tohtorinkoulutuspalveluista. Hän on kirjoittanut aihealueesta tietoteoksia ("Tiede ja teksti"). Retriitteihin ilmoittaudutaan suoraan Sonjalle ([email protected]). Tervetuloa mukaan!

Tutustu myös

Ceramic balls in boxes

Artikkeliväitöskirjan yhteenveto -työpajat tohtoriopiskelijoille

Kuukausittaiset Teams-välitteiset työpajat tohtoriopiskelijoiden tueksi artikkeliväitöskirjan yhteenveto-osan kirjoittamisessa

Drawing of a stack of books, with notes between the pages of the books.

Väitöskirja Aalto-yliopistossa

Ohjeita, työkaluja ja tietoa väitöskirjoista Aalto-yliopistossa

Tohtorinkoulutus
Photo of a library hallway with bookselves full of books

Tohtorinkoulutuksen kurssit ja opetussuunnitelmat

Löydä kurssitarjonta ja tietoa henkilökohtaisista suorituksista sekä opintojen hyväksilukemisesta.

Tohtorinkoulutus

Aalto-wide sustainability minor logo
Opinnot Julkaistu:

Valitse Aallon uusi sivuaine Luonnonvarojen kestävä käyttö

Aalto tarjoaa uuden monitieteisen sivuaineen, Luonnonvarojen kestävä käyttö, joka on nyt valmis lisättäväksi opintosuunnitelmaasi!
White A! logo standing on the ground with A-bloc and Väre in the background.
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa Alex-oppimisalustan, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.