Tohtorikoulutettava Hunter Jones voitti merkittävän palkinnon

Kansainvälinen kuluttajatutkimuksen järjestö palkitsi parhaan konferenssiesitelmän, jolla voi olla merkittäviä vaikutuksia tieteenalan kehitykseen.
The picture shows doctoral student Hunter Jones in the front of the School of Business. The photo comes from Hunter Jones.
Tohtorikoulutettava Hunter Jones. Kuva: Hunter Jones.

Tohtorikoulutettava Hunter Jones on saanut kansainvälisen kuluttajatutkimusjärjestön, The Association for Consumer Research (ACR) -järjestön, myöntämän parhaan konferenssiesitelmän Franco Nicosia -palkinnon. Palkinto jaettiin järjestön lokakuussa pidetyssä vuotuisessa konferenssissa. Kilpailuun oli ehdotettu yhteensä 444 esitelmää, ja voittoisa esitelmä valittiin 239 konferenssissa pidetyn esitelmän joukosta. Esitelmän otsikko oli ”Silver Lining to the Mushroom Cloud: A Netnographic Analysis of Consumers Enjoying Systemic and Existential Risks”. Voittajan valinneet konferenssin puheenjohtajat pitivät Jonesin esitystä poikkeuksellisena työnä, jolla on mahdollisuus vaikuttaa merkittävästi tieteenalan kehitykseen.

Markkinoinnin laitoksen tohtorikoulutettava Hunter Jones on iloinen saadessaan tunnustusta uurastuksestaan.

”Akatemiassa menee usein pitkiä aikoja ilman, että saa tunnustusta jokapäiväisestä tutkimuksesta, joten on todella mukavaa ja motivoivaa saada huomiota. Kun ACR-konferenssi on nyt takana, odotan innokkaasti tämän esitelmän viemistä Journal of Consumer Research -lehden vertaisarviointiprosessin läpi valvojani ja kirjoittajakumppanini tohtori Eric Arnouldin kanssa”, hän sanoo.

”Netnografiani käyttää psykososiaalista näkökulmaa tutkiakseen tuomiopäivään valmistautujia (’doomsday preppers’), jotka valmistautuvat yhteiskunnan romahtamiseen tai hajoamiseen. Tavoitteenani on muodostaa teoria siitä, miten kuluttajat käsittelevät systeemisiä ja olemassa olevia riskejä markkinayhteiskunnalle. Tutkimukseni osoittaa tällä tavalla, miten ”jouissancen” käsite eli nautinto selittää kuluttajien suuntautumista tuomiopäivän riskeihin.”

ACR:n puheenjohtaja ja Minnesotan Duluthin yliopiston markkinoinnin professori Rajiv Vaidyanathan sanoo, että ACR on erittäin kilpailullinen konferenssi.

”Nicosia-palkinto menee esitelmälle, jonka useat arvioijat uskovat voivan vaikuttaa merkittävästi tieteenalan kehitykseen”, hän sanoi.

Franco Nicosia -palkinto perustettiin Berlleyssä vuonna 1998 Kalifornian yliopiston professori Franco Nicosian kunniaksi. Se on Sheth Foundation -säätiön rahoittama ja se annetaan ACR-konferenssin parhaan kilpailuesitelmän laatijalle tai laatijoille.

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu: