Tervetuloa Unite! Engineering Biology -verkostoitumistapahtumaan 11.9.2024

Unite! Engineering Biology -tapahtuman tavoitteena on tuoda yhteen yhdeksän Unite!-allianssiin kuuluvan yliopiston tutkijat edistämään avainteknologioita ja kestäviä prosesseja. Verkostoitumistapahtuma järjestetään verkossa 11.9.2024.
Laboratory work at the School of Chemical Engineering

Bioteknologian, biotieteiden ja kemian dynaamisessa maailmassa Unite! edistää yhteistyötä ja innovatiivista verkostoitumista auttaakseen meitä kohti nettonollayhteiskuntaa.

Bioteknologia ja synteettinen biologia ovat avainasemassa kestävien prosessien kehittämisessä, joissa monilla teollisuudenaloilla tulevaisuuden resursseina käytetään hiilidioksidia ja biomassaa. Verkossa toteutettava verkostoitumistapahtuma toimii alustana tieteelliselle vaihdolle ja yhteistyölle Unite!-tutkijoiden kesken, jotka erikoistuvat bioteknologiaan, biotieteisiin ja kemiaan.

Kuinka osallistun?

Kutsumme osallistujat esittelemään toimintaansa ja viimeaikaisia tutkimuslöytöjään lyhyissä 10 minuutin esityksissä, jota seuraa keskustelu. Ryhmäkeskustelut mahdollistavat verkostoitumis- ja yhteistyömahdollisuuksia niille, jotka ovat kiinnostuneita hakemaan Unitelta siemenrahoitusta ja käynnistämään muita hankkeita. Tapahtuma toteutetaan verkossa.

Osallistumisesta kiinnostuneita tutkijoita pyydetään lähettämään lyhyt tiivistelmä tutkimuksestaan (enintään 200 sanaa) ja viitteet osoitteeseen [email protected] viimeistään 15. elokuuta 2024.

Käytännön tietoa

Päivämäärä ja aika: 11. syyskuuta 2024 klo 10.00-18.00, verkkotapahtuma

Ilmoittautuminen: Lähetä lyhyt tiivistelmä projektin otsikolla (enintään 200 sanaa) ja viitteet osoitteeseen [email protected]

Ilmoittaudu viimeistään 15. elokuuta 2024.

Lisätietoja: [email protected]

Tapahtuman taustatiimiin kuuluvat mm. Robert Kourist TU Grazista, Christian Schnepel ja Per Berglund KTH:sta, Heribert Warzecha TU Darmstadtista ja Lukasz Berlicki Wroclaw Techistä.

Unite!-yliopistot

• Graz University of Technology, Itävalta
  • Kungliga Tekniska Högskolan, Ruotsi
  • Universitat Politècnica de Catalunya, Espanja
  • Universidade de Lisboa, Portugali
  • Technische Universität Darmstadt, Saksa
  • Politecnico di Torino, Italia
  • Institute Polytechnique de Grenoble, Ranska
  • Wroclaw University of Science and Technology, Puola
  • Aalto-yliopisto

Yliopistoverkosto Unite!

Unite! on yksi Euroopan komission rahoittamista Eurooppalaiset yliopistot -verkostoista, jonka jäsen Aalto-yliopisto on yhdessä kahdeksan muun korkeatasoisen eurooppalaisen yliopiston kanssa. Unite! pyrkii merkittävästi vahvistamaan opiskelijoiden ja henkilökunnan liikkuvuutta sekä edistämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen laatua, osallisuutta ja kilpailukykyä.

Tutustu Uniteen
Unite! logo

Vili Lehdonvirta, kuva:Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto
Mediatiedotteet Julkaistu:

Lepääkö valtionhallinto kellarista löytyvien palvelimien vai Amazonin päällä? Vili Lehdonvirta tarkastelee kehitystä ajan ja pilvien yli

Tietotekniikan laitoksen professori Vili Lehdonvirta on saanut Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen. Sen suuruus on 2,5 miljoonaa euroa, ja hanke kestää viisi vuotta. Tutkimuksessaan Lehdonvirta kehittää menetelmiä, joiden avulla voidaan piirtää kartalle pilvi-imperiumien laajuus ja sijainti.
Insinööritieteiden korkeakoulun opetuksen varadekaani Jani Romanoff. Kuva: Joonas Lehtovaara / Aalto-yliopisto
Nimitykset Julkaistu:

Jani Romanoff jatkaa opetuksen varadekaanina Insinööritieteiden korkeakoulussa

Romanoff on ansioitunut opettaja ja opetuksen kehittäjä, joka nauttii työssään systeemisten ratkaisujen löytämisestä yhdessä muiden kanssa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Anniina Isomäki ja Ira van der Pals
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppatieteiden osaamisella voi vaikuttaa koko yhteiskuntaan ja sen tulevaisuuteen

Sijoitusjohtaja Ira van der Pals ja salkunhoitaja Anniina Isomäki arvostavat myös hyvää tasapainoa merkityksellisten työtehtävien ja muun elämän välillä.