Tervetuloa organisaatiot ja johtaminen -aineen tutkimusseminaarin luennoille

Luennot ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.
Ihmisiä avoimella luennolla

Luento on joka kerta klo 14.00–15.30.

Luentojen kieli on englanti ja niiden tiivistelmät löytyvät tämän sivun lopusta.

1.2.2019, Fazer-sali (C-331): Katri Kauppi and Juri Matinheikki (molemmat Aalto-yliopistosta): Toward a Middle Range Theory of Agency in Inter-Organizational Relationships: A Systematic Literature Review

8.2.2019,Fazer-sali (C-331): Anders Dahl Krabbe (University of Southern Denmark): The Cockroach in the Ear: A Theory of Stigmatized Artifacts

1.3.2019, (R038/U006), Alessandro Piazza (Rice University): How Stigmatized Categories Emerge: The Genesis of the Abortion Clinic in the United States after Roe v. Wade

5.4.2019, *Notice earlier time* 13:30-15:00*, (R038/V001), Daniel Beunza (Cass Business School): Resilience, meaning, and organizational response to disaster

14.5.2019, 14:00-15:30, (Otakaari 1, room U5), Jeannie Holstein (Nottingham University)
The changing role of the media in organizing: lessons from the carnival of Brexit

22.5.2019, 15:00-17:00, (Room TBA) Martha Feldman (University of California Irvine) and Brian Pentland (Michigan State University) This joint talk is hosted by the Helsinki Workshop on Routines and Practices. Open to everybody.
Title TBA

*7.6.2019, (R038/U006), Markus Höllerer (WU Vienna): Title TBA

*14.6.2019, (R038/U006), Anne-Claire Pache (ESSEC): Title TBA

* Luennon paikka ja teema vahvistuvat myöhemmin.

Tervetuloa!

Lisätietoja:
Marja Svanberg
Ph.D. Candidate, organisaatiot ja johtaminen

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.