Teknologiateollisuudelta 5 miljoonan euron lahjoitus

Rehtori Tuula Teerin mukaan lahjoituksen avulla voimme jatkossakin olla rakentamassa menestyvää teollisuutta ja vahvempaa Suomea.

Aalto-yliopiston professori Antti Oulasvirta kertoi Teknologiateollisuuden tiedotustilaisuudessa uraauurtavasta tutkimustyöstään ihmisen ja teknologian rajapinnassa. Kuva: Teknologiateollisuus

- Toivomme, että esimerkkimme kannustaa myös muita osallistumaan yliopistojen varainhankintaan ja tätä kautta edistämään koulutuksen laadun ja tutkimuksen tason nostoa. Lahjoituksella haluamme tukea erityisesti yliopistojen profiloitumista, erikoistumista ja keskinäistä yhteistyötä, Teknologiateollisuus ry:n toimitusjohtaja Jorma Turunen sanoo.

- Kiitämme Teknologiateollisuutta lahjoituksesta, joka auttaa meitä kouluttamaan tulevaisuudessakin osaajia, joilla on kykyä ja näkemystä muuttaa maailmaa, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri.
- Jo nyt näemme, että tutkijoidemme monialainen työ esimerkiksi digitalisaation ja terveysteknologian aloilla on synnyttänyt uutta tietoa ja innovaatioita. Teknologiateollisuuden lahjoituksen avulla voimme jatkossakin olla rakentamassa menestyvää teollisuutta, vahvempaa Suomea ja parempaa maailmaa.

Jude Kokkonen. Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Aito verkostoituminen on ihmisen kohtaamista ihmisenä

Kauppakorkeakoulun alumnille Jude Kokkoselle ihmiset ja yhdessä tekeminen ovat sydämenasia.
Puolijohdelan kesätyöpaikat 2024
Yhteistyö Julkaistu:

Puolijohdealan kesätyöpaikkoja avoinna tutkimusryhmissä

Semi-Summer 2024 -ohjelman kesätyöpaikat tarjoavat mahdollisuuden kartuttaa osaamista, jota tarvitaan kasvavalla ja kansainvälisellä puolijohdealalla.
Aalto University Environmental Hydraulics Laboratory
Yhteistyö Julkaistu:

Maa- ja vesitekniikan tuelta merkittävä lahjoitus vesi- ja ympäristötekniikkaan

Lahjoitus vahvistaa Aallon vesialan opetusta ja sen vaikuttavuutta
Työelämäprofessori Irina Viippola
Nimitykset Julkaistu:

Suomen Taideteollisuusyhdistyksen 100-vuotissäätiöltä merkittävä tuki muotoiluopetuksen vahvistamiseksi

Suomen Taideteollisuusyhdistyksen 100-vuotissäätiön mahdollistamaan työelämäprofessorin tehtävään on nimitetty MA Irina Viippola