Tekniikan alan tohtoripromootioita 80 vuotta

Aalto-yliopiston tekniikan korkeakoulut järjestävät toisen yhteisen juhlallisen tohtoripromootion 10.10.2014 Espoon Otaniemessä.
Tekniikan alan tohtorinhattu

Ensimmäistä Teknillisen korkeakoulun (TKK) promootiota vietettiin 80 vuotta sitten vuonna 1934, jolloin promovoitiin 10 tekniikan tohtoria ja kaksi kunniatohtoria. Tekniikan juhlallisilla tohtoripromootioilla on pitkät perinteet: TKK järjesti satavuotisen yliopistollisen historiansa aikana kaksikymmentä juhlallista tohtoripromootiota.

Yliopisto on vuosien varrella kansainvälistynyt, mikä näkyy myös promovoitavien ulkomaisten tohtorien kasvavana määränä.

- Nykyiset haasteet edellyttävät myös globaalisti verkottunutta yliopistoa, jonka toimijat liikkuvat suvereenisti akateemisen tutkimuksen ja yrittäjyyden välillä. Kasvanut kansainvälinen toiminta näkyy kaikilla tasoilla. Opetus on muuttunut laajasti englanninkieliseksi. Professori- ja tutkijapaikkojen globaali markkinointi on tuonut yliopistoon uusia ajatuksia ja toimintatapoja, toteaa Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulun dekaani, professori Janne Laine.

Promootioaktissa uudet tohtorit ja kymmenen kunniatohtoria otetaan tekniikan tiedeyhteisön jäseniksi. Promootiossa promovoidaan ne tekniikan tai filosofian tohtorit, jotka ovat suorittaneet tohtorin tutkintonsa 1.7.2012 - 30.6.2014 välisenä aikana. Promovendeja on yhteensä 346.

Tilaisuudessa promovoidaan myös kymmenen merkittävää tieteen ja yhteiskunnan vaikuttajaa. Tulevat tekniikan kunniatohtorit ovat vuorineuvos Jorma Eloranta, vararehtori Mikko Hupa, kauppatieteiden tohtori Sirkka Hämäläinen, professori Sumio Iijima, professori Torgeir Moan, professori Hans Niemantsverdriet, professori H. Vincent Poor, professori Claudia Tesche, professori Esko Ukkonen ja professori Jens Zander.

Promootioakti
Perjantaina 10.10.2014 kello 13.15 - n. 16.30 A-salissa, Otakaari 1, Otaniemi, Espoo

Seuraa suoraa verkkolähetystä promootiosta

Promootiopäivän päätapahtumaa, promootioaktia, voi seurata suorana verkkolähetyksenä klo 13.00 - 16.30.

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.