Systeemianalyysin laboratorion emeritusprofessori Raimo P. Hämäläiselle Puolustusvoimien kultainen ansiomitali

Puolustusvoimien komentaja, kenraali Jarmo Lindberg myönsi ansiomitalin tunnustuksena puolustusvoimien ja maanpuolustuksen hyväksi tehdystä erittäin arvokkaasta työstä.
Kuvassa vasemmalta Satakunnan lennoston komentaja, eversti Juha-Pekka Keränen, mitalin luovuttanut kenraali Sampo Eskelinen, Raimo P. Hämäläinen sekä insinööriprikaatikenraali Kari Renko Puolustusvoimien logistiikkalaitoksesta. Kuva: Kai Virtanen, Aalto-yliopisto.

Palkinnon perusteluina mainittiin professori Raimo P. Hämäläisen johtama ja 25 vuotta jatkunut menestyksekäs tutkimusyhteistyö ilmavoimien ja Aalto-yliopiston Systeemianalyysin laboratorion välillä.

Mitali luovutettiin Satakunnan lennoston Ilmavoimien 99. vuosipäivän tilaisuudessa 3. maaliskuuta Pirkkalassa. Samalla Hämäläinen sai myös Satakunnan lennoston ja Puolustusvoimien logistiikkalaitoksen viirit.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.