Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö sr:ltä lahjoitus Kauppakorkeakoululle

Lahjoitusvarat suunnataan opetuksen ja oppimisen kehittämiseen.
Dekaani Ingmar Björkman vastaanotti Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö sr:n Kauppakorkeakoululle antaman lahjoituksen.
Dekaani Ingmar Björkman kiitti lämpimästi Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö sr:n toimitusjohtajaa Oili Teppanaa ja puheenjohtajaa Jarmo Oksaharjua lahjoituksesta. Keskellä kuvassa juhlan juontanut Baba Lybeck.

Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö sr täytti syyskuussa 70 vuotta ja lahjoitti sen kunniaksi jokaiselle perustamalleen oppilaitokselle 70 000 euroa. Säätiö ja säätiötä toiminnallisesti edeltänyt, jo vuonna 1898 perustettu, Korkeamman Kauppaopetuksen Kannatusosakeyhtiö on toiminut aktiivisesti niin Helsingin kauppakorkeakoulun (1911), Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulu Helian (1992) kuin Helsinki Business Collegen (2009) perustajana.

Korkeamman Kauppaopetuksen Kannatusosakeyhtiön perustamisvuonna 1898 sen suomenmieliset kulttuuri- ja talouselämän edustajat päättivät perustaa uuden oppilaitoksen antamaan korkeampaa liikesivistystä suomen kielellä. Opisto menestyi, ja vuonna 1911 sen ylioppilasluokista muodostettiin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun edeltäjäkoulu Helsingin kauppakorkeakoulu. Kauppakorkeakoulu toimi opiston kanssa yhteisissä tiloissa vuonna 1907 Fabianinkatu 26:een valmistuneessa jugendrakennuksessa, kunnes se muutti vuonna 1950 Runeberginkadulle Töölöön.

Pyöreitä vuosia juhlittiin Pörssitalolla

Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö sr:n 70-vuotista taivalta juhlistettiin gaalaillallisella Pörssitalolla, Fabianinkadulla perjantaina 27.9.2019. Säätiön hallituksen puheenjohtaja Jarmo Oksaharju toivotti vieraat tervetulleiksi, minkä jälkeen kuultiin Suomen Pankin pääjohtajan Olli Rehnin pitämä juhlapuhe. Tämän jälkeen oli lahjoituksen saaneiden oppilaitosten edustajilla ilo ja kunnia vastaanottaa lahjoitukset. Kauppakorkeakoulua edusti tilaisuudessa dekaani Ingmar Björkman.

”Parhaat onnittelut 70-vuotiaalle Säätiölle. Kiitän teitä lämpimästi lahjoitusvaroista, jotka käytämme opetuksen ja oppimisen kehittämiseen”, Ingmar Björkman sanoi.

Juhlaillan juonsi Baba Lybeck ja musiikista vastasivat pianisti Janne Oksanen ja a cappella -lauluyhtye Club For Five (kuva alla).

Lauluyhtye Club For Five esiintyi Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö sr:n 70-vuotisjuhlissa.
Club For Five

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.