Sirkku Linna nimitetty Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi

KTM, YTM Sirkku Linna aloittaa kehitysjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä 1.8.2015.

Aalto-yliopiston hallitus on nimittänyt KTM, YTM Sirkku Linnan Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.8.2015 alkaen. Kehitysjohtajana Linna toimii Aalto-yliopiston strategisena tukena mm. sidosryhmäsuhteissa.

Sirkku Linnalla (s. 1975) on pitkä kokemus yhteiskuntasuhteiden ja politiikan saralta. Aiemmin hän on työskennellyt mm. valtiosihteerinä työ- ja elinkeinoministeriössä, pääministeri Jyrki Kataisen poliittisena erityisavustajana sekä Teknologiateollisuus ry:ssä vaikuttamisen ryhmäpäällikkönä.

– Olen erittäin iloinen, että saamme Sirkku Linnan mukaan vahvistamaan yliopistoamme. Hänellä on monipuolista kokemusta ja arvokasta näkemystä toimintamme kehittämiseen, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri.

Aiemmin tehtävässä toiminut kehitysjohtaja Jari Jokinen siirtyi keväällä koulutus- ja työvoimapolitiikasta vastaavaksi johtajaksi Tekniikan Akateemisiin.

Kuva: Valtioneuvoston kanslia / Laura Kotila

Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Aalto Digital Creatives Batch 5 Kickoff iWing/Agrid/Aalto 12032024
Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto Digital Creatives -ohjelmaan valittiin 14 ideaa

Aalto-yliopiston viides luovien alojen esihautomo-ohjelma alkoi Aalto Startup Centerissä 12.3.2024.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun työelämäprofessori Iivo Vehviläinen ulkona metsässä.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Taloustieteilijä: Vesivoiman luonnonvaravero toisi tuloja ja parantaisi ympäristön tilaa

Luonnonvaravero olisi keino ohjata ympäristönsuojelusta aiheutuvia kuluja niin, etteivät ne koituisi yksin sähkönkuluttajien kontolle.
Emma Nordback vasemmalla ja Niina Nurmi oikealla. Kuva: Oona Hilli, Aalto-yliopistoU
Mediatiedotteet Julkaistu:

Hyvinvoivan tiimin jäsenet voivat olla miltei loppuunpalaneita – toisaalta huonosti voiva tiimi voi koostua hyvinvoivista yksilöistä

Uuden tutkimuksen mukaan hyvinvoivat tiimin jäsenet voivat muodostaa huonosti voivan tiimin, ja toisaalta hyvinvoivan tiimin jäsenet voivat olla miltei loppuunpalaneita. Tutkimustulokset on julkaistu äskettäin arvostetussa Journal of Organizational Behavior -lehdessä.