Showroomissa puhutaan materiaali-innovaatioista

Designing Cellulose for the Future esittelee messuilla tulevaisuuden materiaalia, selluloosaa ja miten sitä voidaan hyödyntää muotoilussa.
Photo Mikko Raskinen

Esillä on uudenlaisia nanoselluloosapohjaisia materiaaliratkaisuja muun muassa tekstiileihin, rakentamiseen ja 3D-tulostukseen. Näytteet ovat osa Tekes-rahoitteista Design Driven Value Chains in the World of Celluloce (DWoC) monialaista tutkimusta.

Showroom on Helsinki Design Weekin uusi muotoilun, tilasuunnittelun ja valaistuksen ammattilaistapahtuma, joka järjestetään Helsingin Messukeskuksessa yhteistyössä Habitaren kanssa.

Showroomin lavaohjelma tuo muotoilun, arkkitehtuurin ja valaistuksen ammattilaisten eteen keskustelua herättäviä, ilmiöitä luovia eri alojen ammattilaisia. Perinteisten case-esittelyjen sijaan Showroom näyttää suuntaa, haastaa älyllisesti ja nostaa esiin kiehtovia mahdollisuuksia. Keskusteluja käydään henkilöiden kanssa, joita yhdistää tekemisen asenne ja kyky luoda valtavirrasta poikkeavia hankkeita.

Pirjo Kääriäinen puhuu monialaisesta yhteistyöstä ja biomateriaaleista, 8.9.2016 13:30 Showroom, Habitare, Messukeskus

Habitare: Showroom - Trade show for design, interiors and lighting
7.-9.9.2016, Habitare, Messukeskus, Messuaukio 1, Helsinki

Osaston nimi: Designing Cellulose for the Future
Osaston numero: 6

Twitter: twitter.com/CelluloseFin

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu: