Seremoniaviikon paneelikeskusteluissa visioidaan tutkimuksen tulevaisuutta

Tule mukaan kuuntelemaan uusien tekniikan alan kunniatohtoreiden näkemyksiä teknologia-alojen suuntauksista. Voit seurata tilaisuutta myös verkkolähetyksenä.
Kuvituskuva, jossa Aallon A-logo valokirjain

Oletko kiinnostunut siitä, miten syväteknologiat muuttavat maailmaa – miten tieteen ja teknologian tuoreita läpimurtoja kaupallistetaan? Tai siitä, miten avoin yhteiskunta voi valmistautua kyberhyökkäysiin?

Tule kuuntelemaan Aalto-yliopiston seremoniaviikon ohessa pidettäviä kunniatohtoreiden paneelikeskusteluja ajankohtaisista teemoista.  Seminaaripäivä on torstai 16. kesäkuuta.

Seuraa verkkolähetystäKeskusteluissa pohditaan teknologia-alojen tutkimuksen tulevaisuuden suuntia, esimerkiksi:

• Mitä ovat kvanttiteknologiat ja mikä niiden merkitys on? Panelistina on mm. EU:n kvanttiteknologian tutkimuksen strateginen johtaja Jürgen Mlynek, joka on tehnyt urauurtavaa tutkimusta atomi- ja kvanttioptiikassa sekä molekyylifysiikassa. Lue Mlynekin haastattelu Aalto University Magazinen näköisversiosta
  • Miten avointa tietoyhteiskuntaa voidaan suojella kyberhyökkäyksien aikana? HackerOnen toimitusjohtaja ja eettisten tietoturvahakkereiden keulamies Mårten Mickos kertoo positiivisesta vaikuttamisesta.
  • Miten pienten molekyylien tutkimus muuttuu kansainväliseksi suurliiketoiminnaksi? Mobidiag Ltd:n toimitusjohtaja Tuomas Tenkanen valaisee innovaatioyrittäjyyttä ja syväteknologioiden (deep tech) tuotteistamista ja kaupallistamista. Mobidiag toimii molekyylidiagnostiikan alueella ja valmistaa testejä ja laitteistoja tartuntatautien ja antibioottiresistenssin tunnistamiseen.

Tutustu tarkemmin

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä