Rahoituksen valtakunnalliselle tohtoriohjelmalle 1,4 miljoonan euron jatkorahoitus

Suomen Arvopaperimarkkinoiden Edistämissäätiö myönsi Rahoituksen valtakunnalliselle tohtoriohjelmalle jatkorahoituksen viideksi vuodeksi.

Graduate School of Finance (GSF) on rahoituksen valtakunnallinen tohtoriohjelma, jonka päätavoitteena on edistää korkealaatuista rahoituksen tohtorikoulutusta järjestämällä rahoituksen tohtorikursseja, tutkimusworkshopeja ja seminaareja. Suomen Arvopaperimarkkinoiden Edistämissäätiön myöntämä jatkorahoitus on vuosille 2018‒2022.

Kansallinen yhteistyö rahoituksen tohtorikoulutuksessa on osoittautunut välttämättömäksi riittävän opiskelijamassan takaamiseksi, mikä luo edellytykset säännöllisen ja korkealaatuisen kurssiohjelman kehittämiseksi ja ylläpitämiseksi.

GSF:n tohtorikurssien korkea laatu on huomattu myös ulkomailla, sillä kursseille hakeutuu säännöllisesti tohtoriopiskelijoita ulkomaisista yliopistoista. Viime vuosina rahoituksen tohtorikoulutus Suomessa on tehostunut merkittävästi ja ylipäätään rahoituksen tohtorikoulutuksen laatu on noussut.

Suomalainen rahoituksen tohtorintutkinto on arvostettu myös kansainvälisesti. Konkreettisesti tämä tulee esille menestymisenä kansainvälisillä akateemisilla työmarkkinoilla, sillä se on tärkein tapa arvioida tohtorinkoulutusohjelmien tasoa ja laatua kansainvälisesti. Viime vuosina valmistuneista rahoituksen tohtoreista useat ovat aloittaneet akateemisen uransa ulkomailla.

Esimerkiksi Aalto-yliopiston rahoituksen laitokselta vuonna 2016 valmistuneista tohtoreista kaksi on aloittanut uransa rahoituksen tenure track -apulaisprofessorin toimissa University of Miamissa ja Hong Kong University of Technology and Sciencessä.

”GSF tekee loistavaa työtä tohtoritasoisen rahoitustutkimuksen mahdollistajana. Sillä on myös ollut merkittävä rooli Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen laitoksen omien tohtoriopiskelijoiden kansainvälisessä menestyksessä”, sanoo professori Markku Kaustia, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen laitoksen johtaja.

GSF on toiminut vuodesta 2005 lähtien Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen laitoksella ja tänä aikana rahoituksen valtakunnallisesta tohtoriohjelmasta on valmistunut yhteensä 54 rahoituksen tohtoria GSF:n kuudesta jäsenyliopistosta. GSF on myös pohjoismaisen tohtorikoulutuksen yhteistyöverkoston, Nordic Finance Networkin (NFN) isäntäyksikkö. GSF:n johtajana on toiminnan alusta asti toiminut PhD Mikko Leppämäki.

Johtaja Mikko Leppämäki, GSF ja NFN

Professori Markku Kaustia, rahoituksen laitoksen johtaja

Graduate School of Finance

Nordic Finance Network

URL kopioitu

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.