Professori Vesa Välimäestä IEEE fellow

Maailman suurin tekniikan alan järjestö IEEE myöntää professori Vesa Välimäelle fellow-arvon, joka on sen jäsenistön korkein arvonimi.
vesa_valimaki_fi.jpg

Välimäki on professori signaalinkäsittelyn ja akustiikan laitoksella Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulussa.

Professori Vesa Välimäelle on myönnetty IEEE Fellow -arvo 1.1.2015 alkaen. Myönnön perusteena ovat Välimäen saavutukset äänisynteesin ja äänenkäsittelyn tutkimuksessa (engl. for contributions to synthesis and processing of audio signals). Vesa Välimäki on työskennellyt audiosignaalinkäsittelyn professorina vuodesta 2002.

IEEE:llä (Institute of Electrical and Electronics Engineers) on yli 400 000 jäsentä 160 maassa ja se julkaisee lähes kolmanneksen tieteellisestä kirjallisuudesta sähkötekniikan, elektroniikan ja tietotekniikan aloilla. IEEE ylentää vuosittain ansioituneimpia jäseniään fellow-asteelle sillä rajoituksella, ettei heidän osuutensa ylitä yhtä promillea jäsenmäärästä.

Professori Vesa Välimäki
p. 050 569 1176

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa tietoliikenteessä vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi langaton viestintä.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.