Professori Rebecca Piekkari vuorineuvos Marcus Wallenbergin professuuriin

Nimikkoprofessuuri on tunnustus Piekkarin merkittävistä tutkimusansioista kansainvälisen liiketoiminnan alalla.
SCI chrystal flowers -näyttely, keltaisia säteitä. Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto
Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen
Professori Rebecca Piekkari. Kuva: Anni Hanén

Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä on nimittänyt professori Rebecca Piekkarin vuorineuvos Marcus Wallenberg -professuuriin 1.2.2020 alkaen. Professuurin alana on kansainvälinen liiketoiminta.

”Rebecca Piekkarin saama nimikkoprofessuuri on tunnustus hänen merkittävistä tutkimusansioistaan kansainvälisen liiketoiminnan alalla”, sanoo Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki.

”Olen professuurista todella otettu ja ylpeä”, iloitsee professori Rebecca Piekkari.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus selvitti ilmastonmuutoksen vaikutusta tundralla: lämpeneminen voi lisätä hiilen vapautumista hälyttävästi

Ilman ja maaperän lämpeneminen sekä maaperän kuivuminen lisäsi hiilen vapautumista tundran ekosysteemistä.