Professori Marko Hinkkaselle IEEE Fellow -arvo

Professori Hinkkanen saa tunnustusta sähkömoottorikäyttöjen ja verkkosuuntaajien ohjausmenetelmien kehitystyöstä.
Professor Marko Hinkkanen/ Aalto University/ photo: Anni Hanén
Professori Marko Hinkkanen. Kuva: Aalto-yliopisto / Anni Hanén

Professori Marko Hinkkanen Aalto-yliopiston sähkötekniikan ja automaation laitokselta on saanut IEEE Fellow -arvonimen tammikuusta 2023 alkaen.

”IEEE Fellow -arvo osoittaa, että tutkimustyötämme pidetään merkittävänä ja että tulokset ovat vaikuttaneet alan kehitykseen” hän sanoo.

Professori Hinkkanen kiittää tohtoriopiskelijoitaan ja yhteistyökumppaneitaan.

"Olen kehittänyt tohtoriopiskelijoideni ja teollisten yhteistyökumppaneideni kanssa erilaisia ohjausmenetelmiä sähkömoottorikäytöille ja verkkosuuntaajille, joita tarvitaan tehokkaassa energiankäytössä ja uusiutuvan energian liittämisessä sähköverkkoon. Vuosien varrella alumnit ovat siirtäneet tutkimustuloksiamme yrityksiin ja kaupallisiin tuotteisiin. Tämä tutkimusaihe kiehtoo minua, koska se mahdollistaa teorian soveltamisen käytäntöön ja ohjelmistojen yhdistämisen fysikaalisiin laitteistoihin."

IEEE on maailman suurin teknisten ammattilaisten järjestö, jolla on yli 400 000 jäsentä. IEEE myöntää Fellow-arvon järjestön poikkeuksellisen ansioituneille jäsenille. Valittujen joukko on pieni, sillä yhtenä vuonna valittujen kokonaismäärä ei saa ylittää 0,01 % äänioikeutetuista jäsenistä.

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.