Pentti Kujala nimitetty innovaatiotoiminnasta ja vaikuttavuudesta vastaavaksi varadekaaniksi

Uuden varadekaanin tehtävänä on tehdä näkyväksi ja tehostaa Insinööritieteiden korkeakoulun tutkimuksen ja opetuksen yhteiskunnallista vaikuttavuutta.
Aalto University School of Engineering

Professori Pentti Kujala on nimitetty Insinööritieteiden korkeakoulun varadekaaniksi vastuualueena innovaatiotoiminta ja vaikuttavuus. Varadekaanin kausi on 1.5.2017–30.6.2018.

Innovaatiotoiminnasta ja vaikuttavuudesta vastaavan varadekaanin tehtävä on uusi ja nimityksen tavoitteena on tehostaa ja tehdä näkyväksi Insinööritieteiden korkeakoulun tutkimuksen ja opetuksen yhteiskunnallista vaikuttavuutta.

”Uusi varadekaani täydentää opetuksesta vastaavan varadekaanin ja tutkimuksesta vastaavan varadekaanien tehtäväkenttiä”, toteaa Insinööritieteiden korkeakoulun dekaani Gray Marquis.

Kujala on aikaisemmin toiminut Teknillisessä korkeakoulussa ja Aalto-yliopistossa muun muassa meriliikenteen, erityisesti talvimerenkulun turvallisuuden professorina vuosina 2006–2011 ja Professor of Practise -tehtävässä meritekniikan tutkimusryhmässä, konetekniikan laitoksella vuodesta 2012 alkaen. Vuosina 2003–2006 Pentti Kujalla työskenteli projektipäällikkönä Kvaerner Masa-Yardsilla ja Aker Finnyardsin palveluksessa.

Yhteystiedot:

Varadekaani Pentti Kujala

URL kopioitu

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.