Uutiset

Partneripäivä toi yritykset Otaniemeen

Kauppakorkeakoululla on ainoana korkeakouluna Suomessa yrityksille räätälöity partneriohjelma.
Tämänvuotiseen partneripäivään osallistuneet yritykset.

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset esittäytyivät opiskelijoille tänäkin vuonna Partneripäivässä, jonka Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikkö järjesti.

Yrityksille räätälöidyn partneriohjelman tarkoituksena on rakentaa ja ylläpitää aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 14 yritystä, joista peräti 11 esittäytyi opiskelijoillemme 22.9. Otakaari 1:n Kandidaattikeskuksessa järjestetyssä Partneripäivässä.

Partneripäivän perimmäinen idea ja tarkoitus on tehdä partneriohjelman piirissä olevia yrityksiä tutuksi opiskelijoillemme. Tapahtumassa yritykset pääsevät työnantajina kohtaamaan opiskelijoita kasvokkain ja samalla kertomaan heille uramahdollisuuksistaan.

"Tänä vuonna Partneripäivään osallistui ennätysmäärä yrityksiä", iloitsee Anne Salonvaara Kauppakorkeakoulun ulkoisista suhteista. "Usealla partneriyrityksistämme on parhaillaan rekrytointeja käynnissä, joten varsinkin pikahaastattelut ja CV-neuvonta yritysten ständeillä olivat tällä kertaa erityisen suosittuja.

Partneriohjelman uusin yhteistyöyritys Danske Bank osallistui Partneripäivään nyt ensimmäistä kertaa ja kokemus oli myönteinen. "Ständillämme kävi paljon opiskelijoita, jotka olivat kiinnostuneita Danske Bankista työnantajana. Myös pankkialasta itsessään tuli paljon kysymyksiä", kertoi Recruitment & Talent Specialist Joni Mäkinen Danske Bankista.

Opiskelijat tulivat ständeille hyvin valmistautuneina

Opiskelijoille oli etukäteen tiedotettu, mitä kunkin yrityksen ständillä on luvassa ja keitä he siellä näkevät. Tämän vuoden Partneripäivässä silmiin pistävää olikin erityisesti se, että opiskelijat tulivat tapaamaan yrityksiä erittäin hyvin valmistautuneina.

"Olimme kertoneet opiskelijoille, että annamme tapahtumassa mm. CV-neuvontaa. Ständillemme oli aika ajoin jono", totesi Erja Vilja OP:lta.

Sekä Deloitte että KPMG tekivät tapahtumassa pikahaastatteluita, joiden ajat varattiin loppuun nopeasti. "Oli ilo tavata näin paljon todella reippaita opiskelijoita", kertoi HR Business Partner Pia Kankaantähti Deloittelta. "Haku Trainee-ohjelmaamme on alkamassa, joten hyödynsimme tapahtuman tarjoaman pikahaastattelumahdollisuuden ja olemme lopputulokseen erittäin tyytyväisiä", totesi puolestaan HR Manager Maria Kollman KPMG:ltä.

S-ryhmä tarjosi opiskelijoille keskustelujen lomassa maistiaisia jäätelöbaarista. "Ständillämme kävi paljon S-Trainee-ohjelmastamme kiinnostuneita opiskelijoita, jotka halusivat tietää S-ryhmän tarjoamista työmahdollisuuksista laajemminkin", kertoi viestintä- ja markkinointipäällikkö Maria Hämäläinen.

Kokonaisuudessaan partneriohjelma rakentuu mm. näkyvyyteen ja tiedon jakamiseen, luennointiyhteistyöhön, opiskelijaprojekteihin ja työnantajamielikuvan kehittämiseen liittyvistä palveluista, joista yritykset valitsevat painotuksiinsa parhaiten soveltuvan kokonaisuuden.

Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: CGI, Danske Bank, Deloitte, EY, Fazer, Finnair, KPMG, Nokia, OP, PwC ja S-ryhmä.

Lisätietoja:
Anne Salonvaara
[email protected]

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

People in a meeting discussing excitedly.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Aalto-yliopisto käynnistänyt elämänlaajuiseen oppimiseen keskittyvän yritysyhteistyön Muratan kanssa

Yhteistyön tuloksena syntyi sivusto, johon on koottu Murata Electronicsin työntekijöille valikoituja kursseja.
Aalto Digital Creatives main title and background
Kampus, Yhteistyö Julkaistu:

Haku Aalto-yliopiston luovien alojen esihautomo-ohjelmaan on käynnissä

Aalto Digital Creatives -esihautomo hakee joukkoonsa luovien alojen toimijoita. Haku ohjelmaan on auki 14.2.2023 asti.
A man wearing virtual reality glasses playing in a highly visualised extended reality world
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

EMIL-projekti: Rahoitusta ja tukea virtuaalitodellisuuden hankkeisiin

Eurooppalainen virtuaalitodellisuuden medialaboratoriohankkeen ensimmäinen avoin haku eurooppalaisille laajennetun todellisuuden kehittäjille on käynnissä.
Aalto Digital Creatives batch 2 kick off event
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Syksyn luovien alojen esihautomo-ohjelmassa kahdeksan tiimiä kehitti yritysideoitaan

Seuraava hakukierros luovien alojen esihautomo-ohjelmaan on auki 1.1.-14.2.2023.