Pääkaupunkiseudun korkeakouluyhteisö yhdistää voimansa: EveryMoveCounts -kampanja käynnistyy

Korkeakouluopiskelijoiden hyvinvointi on ollut monella tapaa koetuksella vallitsevan pandemian aikana. EveryMoveCounts -kampanjan tavoitteena on lisätä opiskelijoiden tietoisuutta arjen aktiivisuuden myönteisistä vaikutuksista hyvinvoinnille ja toimintakyvylle. Kampanja pyrkii tavoittamaan etenkin vähän liikkuvia ja niitä, jotka eivät ole lähtökohtaisesti kiinnostuneita urheilusta tai liikunnasta.

Aalto-yliopiston lisäksi kampanjassa ovat mukana:

Aalto-yliopiston ylioppilaskunta AYY

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Haaga-Helian opiskelijakunta Helga

Hanken Svenska handelshögskolan

Helsingin yliopisto

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta HYY

Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Laureamko

Metropolia ammattikorkeakoulu

Metropolia ammattikorkeakoulun HyMy-Kylä

Metropolia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA

Opiskelijoiden liikuntaliitto OLL

Svenska Handelshögskolans Studentkår SHS

Taideyliopisto

UniSport

Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö YTHS

ZONE - Ammattikorkeakoulujen liikuntapalvelut

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.