Oskari Vilamon rahasto palkitsi opinnäytteitä Aalto-yliopistosta

Opinnäytepalkintoja on myönnetty vuodesta 1993 lähtien.

Rahasto palkitsee tunnustuspalkinnon lisäksi vuosittain korkeakoulujen professoreiden esityksistä rakennusalan parhaat edellisenä vuonna valmistuneet opinnäytteet.

Rahaston tämän vuotiset väitöskirjapalkinnot on myönnetty TkT Harri Hautajärvelle ja TkT Eeva Määttäselle. Väitöskirjapalkinto on määrältään 3 500 euroa.

TkT Harri Hautajärvi

Autiotuvista lomakaupunkeihin – Lapin matkailun arkkitehtuurihistoria

TkT Eeva Määttänen

Green Property Services – Driving Environmental Performance and Customer Value in Commercial Buildings

Rahasto myöntää myös diplomityöpalkintoja. Aalto-yliopistosta arkkitehdit Otso Helenius ja Tina Ullrich saivat palkinnon. Diplomityöpalkinto on määrältään 2 000 euroa.

Arkkit. Otso Helenius

Modus Operandi – matematiikka arkkitehtuurin perustana

Arkkit. Tina Ullrich

Saksalainen kytketty kaupunkipientalo inspiraation lähteenä – Tutkimus Bürgerhaustalon perinteestä nykypäivän townhouse-talon rakentamisen arkeen

Oskari Vilamon rahasto - rakennusalan kehittäjä

Liikesivistysrahastoon kuuluvan, talousneuvos Oskari Vilamon nimeä kantavan rahaston tarkoituksena on edistää rakentamisen korkeampaa tutkimusta. Lemminkäinen perusti rahaston vuonna 1985. Oskari Vilamon rahasto on myöntänyt vuosittaisen tunnustuspalkinnon vuodesta 1986, tänä vuonna 30. kerran. Opinnäytepalkintoja on myönnetty vuodesta 1993 lähtien. Yhteensä rahasto on palkinnut 46 väitöskirjaa, 20 lisensiaatin työtä sekä 109 diplomityötä tämän vuoden palkinnot mukaan lukien.

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.