Oskari Vilamo -rahaston palkinnot 2020

Vuonna 2020 palkittiin neljä rakennusalan väitöskirjaa ja seitsemän diplomityötä.
construction industry

Väitöskirjapalkinnon saivat Aalto-yliopiston Vincent Kuo (rakennustekniikan laitos), Pia Talja (rakennetun ympäristön laitos) ja Freja Ståhlberg (arkkitehtuurin laitos) sekä Mikko Kylliäinen Tampereen yliopistosta. Apurahan suuruus on 3 500 euroa.

Diplomityöpalkinnon saivat Aalto-yliopistosta valmistuneet Matias Ingman ja Anni Juvakoski (rakennetun ympäristön laitos), Lassi Luotonen ja Benjamin Schulman (arkkitehtuurin laitos), Maja Kruus ja Annukka Säätelä Tampereen yliopistosta sekä Tino Toivonen Oulun yliopistosta. Diplomityöpalkinnon suuruus on 2 000 euroa.

Oskari Vilamon rahasto - rakennusalan kehittäjä

Liikesivistysrahastoon kuuluvan, talousneuvos Oskari Vilamon nimeä kantavan rahaston tarkoituksena on edistää rakentamisen korkeampaa tutkimusta. Lemminkäinen perusti rahaston vuonna 1985 ja nimesi sen yhtiön historian keskeisen hahmon Oskari Vilamon mukaan. Oskari Vilamon rahasto on myöntänyt opinnäytepalkintoja vuodesta 1993 lähtien. Rahasto on palkinnut parhaita opinnäytetöitä jo vuodesta 1993. Tähän mennessä se on palkinnut 63 väitöskirjaa, 20 lisensiaatintutkintoa ja 149 diplomityötä, mukaan lukien vuoden 2020 palkinnot.

Oskari Vilamon rahasto on Liikesivistysrahaston erikoisrahasto. YIT on tukenut rahastoa vuodesta 2018 alkaen.

Lisätietoja:

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.