Opiskelijatiimimme sai erinomaista oppia case-kilpailussa Montréalissa

Kauppakorkeakoulun opiskelijatiimit osallistuvat vuosittain eri case-kilpailuihin ulkomailla.
School of Business Team in the 39th John Molson case competition
Yliopistonlehtori Christa Uusi-Rauva (vas.) valmensi Kauppakorkeakoulun tiimin erinomaiseen suoritukseen.

Kauppakorkeakoulun tiimi, johon kuuluivat Ilari Hyttinen, Nikos Magalios, Liliia Troianenko ja Katariina Helin osallistui Concordia Universityn John Molson Business Schoolin järjestämään case-kilpailuun 6.–10. tammikuuta 2020 Montréalissa. Tiimin valmentamisesta kilpailuun vastasi yliopistonlehtori Christa Uusi-Rauva.

”Tiimimme teki erinomaista työtä ja sijoittui kuuden tiimin alkulohkossaan kolmanneksi. Taakse jäi monta tasokasta yliopistoa. Tämän vuoden paras oli eteläafrikkalainen Capetownin joukkue, joka palkittiin 10 000 dollarin palkinnolla”, Christa Uusi-Rauva kertoo.

”Yksinkertaisesti aivan huikea viikko, ei siihen voi oikein mitään lisätä. Suosittelemme todella lämpimästi kaikille kauppislaisille kilpailuun hakemista”, sanovat Nikos Magalios ja Ilari Hyttinen.

”John Molson -kilpailussa on sekä Harvard business school -tyyppisiä caseja että kaksi real-life-casea. Harvard-caset ovat ns. perinteisiä kirjoitettuja caseja, joissa on kuvattu jonkin yrityksen kohtaama haaste, joka tulee ratkaista. Tosielämän caseissä mukaan valittu yritys esittelee jonkin todellisen ongelman omasta liiketoiminnastaan, ja opiskelijatiimit kehittävät siihen erilaisia ratkaisuja. Kukin tiimi esittelee omat ratkaisunsa eri yritysten edustajista koostuvalle tuomaristolle ja saa niistä palautetta”, Christa Uusi-Rauva kertoo.

Kauppakorkeakoulun sisäinen haku kansainvälisiin case-kilpailuihin on aina syyskuussa heti lukuvuoden alettua. Hakea voi joko yksin tai neljän hengen tiiminä. Uusi-Rauva suositteleekin opiskelijoita seuraamaan KY:n Monday Mailia ja ainejärjestöjen Facebook-sivuja, joissa kilpailuja mainostetaan.

Lisätietoja:
Christa Uusi-Rauva
yliopistonlehtori

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.