Opiskelijat suunnittelevat Unite-kesäprojektissa kasvihuoneen Marsiin

Kolmen viikon kesäprojekti INSPIRED käynnistyy 14. kesäkuuta 2021. Eri mantereilta, maista ja yliopistostoista osallistuvat opiskelijat työskentelevät poikkitieteellisissä ryhmissä. Heidän tehtävänään on suunnitella kestävä ja tehokas kasvihuone Marsiin.
Unite! summer school students will design an extra-terrestrial greenhouse for Mars

INSPIRED-kesäkoulun järjestää Unite-yliopistoverkoston saksalainen partneri TU Darmstadt.  Ohjelma koostuu kahdesta vaiheesta: verkko-oppimisvaiheesta ja yhdessä työskentelystä. Itsenäisesti suoritettavalla verkkokurssilla eri akateemisen taustan omaavat osallistujat valmistautuvat suorittamaan tehtävää, joka odottaa heitä kesäkoulun aikana. Heidän päätavoitteensa on tutkia epätavanomaista ja haastavaa (bio)tekniikan ongelmaa yhdessä - kansainvälisissä ja poikkitieteellisissä projektiryhmissä.

Räätälöity virtuaalinen työympäristö 55 kansainväliselle opiskelijalle

Verkossa toteutetun valmistelukurssin (22. maaliskuuta - 6. kesäkuuta) päätyttyä ohjelman koordinaattorit odottavat nyt innolla 55 Unite-opiskelijaa Euroopasta ja muualta – osallistujia on myös Brasiliasta, Japanista, Singaporesta ja USA: sta. Aalto-yliopistosta on mukana kaksi opiskelijaa. INSPIRED 2021 järjestetään 14. kesäkuuta - 2. heinäkuuta ja se tarjoaa osallistujille räätälöidyn virtuaalisen työympäristön.

"Olemme innoissamme nähdessämme niin paljon opiskelijoita ympäri maailmaa osallistumassa tähän hyvin erityiseen puhtaasti virtuaaliseen kesäkouluumme. Vaikka emme pysty matkustamaan omalla planeetallamme, olemme jälleen valmiit ratkaisemaan tulevaisuuden avaruusmatkojen haasteita”, sanoo biologian professori Heribert Warzecha TU Darmstadt:sta. Opiskelijoiden tehtävänä on suunnitella maapallon ulkopuolinen kasvihuone, joka pystyy tarjoamaan tulevaisuuden avaruudenkulkijoille ravintoa. Tämä edellyttää luovuutta, kekseliäisyyttä ja yhteistyötä.

ESA Lab Experience -nimellä kutsutun vierailuluentosarjan ja kysymys- ja vastaustilaisuuksien aikana ohjelman osallistujat saavat mahdollisuuden selvittää, mitä tarvitaan, jotta voisi menestyä avaruustieteilijänä. Luennot täydentävät monialaista ryhmätyötä, jota tukevat koulutetut mentorit ja neuvonantajat.

INSPIRED kesäprojekti järjestetään nyt toista kertaa virtuaalisesti

Kolmen viikon kesäprojekti INSPIRED, kansainvälinen tieteidenvälisen tutkimuslähtöisen digitaalisen oppimisen projektiviikko, pidettiin ensimmäisen kerran paikan päällä Darmstadtissa vuonna 2019. Vuodesta 2020 se on järjestetty virtuaalisesti. Unite-kumppaniyliopistot TU Darmstadt, Aalto-yliopisto, Grenoble INP-UGA, PoliTO, ULisboa ja UPC ratkovat yhdessä tulevaisuuden haasteita.

INSPIRED on hyvä esimerkki siitä, mitä Unite! edustaa ja sitä, miten opiskelijat hyötyvät siitä: innovatiiviset, haasteisiin perustuvat, ryhmäkeskeiset opetusmuodot muiden opiskelijoiden kanssa ympäri maailmaa. Kesäprojekti tarjoaa opiskelijoille ainutlaatuisen mahdollisuuden tehdä monialaista ryhmätyötä.

INSPIRED-kesäkoulu edistää opiskelijoiden välistä vuorovaikutusta ja yhteistyötä joko kasvotusten tai verkossa, ja tarjoaa räätälöidyn verkostoitumisalustan, jolla valmistetaan opiskelijoita tulevaisuuden monialaisiin haasteisiin.

Kysyttävää?

Ota yhteyttä TU Darmstadt:n koordinaattoriin:

Agata Staniek, Ph.D., [email protected]

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.