Open positions: Tenure track professors

The Department of Computer Science at Aalto University invites applications from tenure-track candidates for the Assistant Professor level, as well as from candidates with outstanding records for tenured Associate or Full Professor levels.

We welcome applications in any area of computer science and are particularly interested in the following: Algorithm Engineering, Data Management, Human-Computer Interaction, Software Engineering, and Software Systems. Female candidates are especially encouraged to apply.

The Aalto Department of Computer Science provides world-class research and education in modern computer science to foster future science, engineering and society. The work combines fundamental research with innovative applications. The department is routinely ranked among the top 10 CS departments in Europe and in the top 100 globally. In terms of the living environment, Finland has been assessed as among the best countries in the world with respect to many quality of life indicators, including being the overall #1 country in human wellbeing.

For more information, see job ad

The application period ends January 10, 2019.

More detailed brochure:

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopisto järjestää Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 yhdessä Avoimen tieteen ja tutkimuksen kansallisen koordinaation ja Teknologian tutkimuskeskus VTT:n kanssa.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Ilmakuvassa kosken kuivunut uoma, jonka ylittää silta.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuivuus on uhka runsaiden vesivarojen Suomessakin

Viime vuosikymmenien kuivista kausista on Suomessa aiheutunut vakavia vaikutuksia etenkin maataloudelle ja vesihuollolle.
A glass needle probes a tiny droplet sitting on a black surface.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Fyysikot onnistuivat selittämään tuntemattoman voiman, joka kiskoo vesipisaroita huippuliukkailla pinnoilla

Tulokset auttavat kehittämään aiempaa liukkaampia pintoja, jollaisia hyödynnetään esimerkiksi lääketeollisuudessa ja liikenteessä.