Omistajuuden professori Samuli Knüpferille FiBAN ry:n Vuoden suojelusenkeli -palkinto

Palkinnon jakamisella nostetaan esiin toimijoita, jotka ovat työllään edistäneet kasvua hakevien yritysten toimintaedellytyksiä Suomessa.
Omistajuuden professori Samuli Knüpfer. Kuva: Nita Vera
Omistajuuden professori Samuli Knüpfer. Kuva: Aalto-yliopisto / Nita Vera

Finnish Business Angels Networkry(FiBAN) nostaa esiin Vuoden suojelusenkeli (Guardian Angel of the Year) -palkinnolla joka vuosi toimijoita, jotka ovat työllään edistäneet kasvua hakevien yritysten toimintaedellytyksiä Suomessa. Vuoden 2022 tunnustus myönnettiin omistajuuden professori Samuli Knüpferille. Vuoden suojelusenkeli -palkinto jaettiin ensimmäisen kerran vuonna 2021.

FiBAN on voittoa tavoittelematon yhdistys ja yksi Euroopan suurimmista ja aktiivisimmista bisnesenkeliverkostoista, johon kuuluu yli 670 hyväksyttyä sijoittajajäsentä. FiBAN yhdistää sijoitusvalmiita kasvuyrityksiä yksityissijoittajiin sekä kehittää yksityisten sijoittajien ammattikuntaa koulutusten, verkostojen ja sijoitusmahdolllsuuksien kautta.

Lue Samuli Knüpferin haastattelu (englanniksi).

Lämpimät onnittelut Vuoden suojelusenkelille 2022!

Haastattelu ja teksti: FiBAN

Kuvituskuva pörssikursseista

Viisi asiaa, jotka päättäjien pitäisi tietää omistajuudesta Suomessa

Miten pärjäämme omistajuudessa Ruotsiin, Tanskaan ja Norjaan verrattuna? Maailman ensimmäinen omistajuuden professori Samuli Knüpfer listaa haasteet – ja kertoo, miksi ne on tärkeä saada ratkaistua.

Omistajuuden professori Samuli Knüpfer. Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta

Samuli Knüpfer on nimitetty Kauppakorkeakoulun omistajuuden professoriksi

Omistajuuden professuuri on perustettu lahjoitusvaroin.

Honorary doctors talks 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Apurahanjakotilaisuus
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuodelle 2024 myönnettiin yhteensä yhdeksän apurahaa.
Alex Henn
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Alexander Henn sai Suomen Luonnonvarain Tutkimussäätiön väitöskirjapalkinnon

Alexander Henn kehitti ligniinille kaksi uutta sovellusta, jotka luovat mahdollisuuksia metsäteollisuuden sivuvirtojen arvonnousulle. Tutkimus edistää suomalaisen puumateriaalin lisäarvoista hyödyntämistä bio- ja kiertotalouden periaatteiden mukaisesti.