Uutiset

Nuoret näkevät Aalto-yliopiston edelläkävijänä

Imagotutkimuksen mukaan Aalto on Suomen tunnetuin ja kokonaisarvosanaltaan paras yliopisto alle 30-vuotiaiden keskuudessa.
Aalto-yliopiston maine opiskelupaikkana on nuorten suomalaisten mielestä hyvä Taloustutkimuksen tuoreen raportin mukaan. Kuvassa ensimmäisen vuoden opiskelijoita ja tutoreita Otaniemen Kandidaattikeskuksen edustalla syksyllä 2015. Kuva: Aino Huovio.

Aalto-yliopiston paransi sijoituksiaan entisestään Taloustutkimuksen tekemässä korkeakoulujen imagotutkimuksessa. Yliopistoja arvioineeseen kyselyyn vastasi lähes 900 alle 30-vuotiasta suomalaista. Vastanneiden mukaan Aalto-yliopisto tunnetaan parhaiten Suomen yliopistoista, ja Aalto nousi myös kokonaisarvosanaltaan Suomen ykköseksi.

Tasokas opetus ja arvostettu tutkinto

Korkeakoulujen imagoa selvitettiin kymmenen väittämän avulla, joiden sopivuutta yliopistoon vastaajat arvioivat.

Mielikuvat olivat aiempaa myönteisempiä ja Aalto-yliopisto ylsi kärkikaksikkoon yhdeksässä imagotekijässä.  Ensimmäisellä sijalla Aalto oli seitsemässä tutkitussa asiassa, kun vuosi sitten ykkössijoja oli kuusi: Maine opiskelupaikkana on hyvä, tutkintoa arvostetaan työmarkkinoilla, opetus on tasokasta, yliopisto on edelläkävijä ja erottuu edukseen muista korkeakouluista, yliopisto näkyy myönteisesti mediassa ja on hyvin esillä sosiaalisessa mediassa. Aalto oli toisella sijalla kahdessa väittämässä: koulutusalat ovat kiinnostavia ja tarjoaa joustavia verkko-opiskelumahdollisuuksia.

Verkko tärkeä tiedon kanava

Selvityksessä saatiin tietoa myös nuorten koulutukseen liittyvistä tietolähteistä. Yleisimmin käytetään oppilaitoksen www-sivuja sekä tehdään koulutusalaan ja oppilaitokseen liittyviä hakuja. Kahden viimeksi mainitun merkitys tietolähteenä on kasvanut viime vuosina voimakkaimmin. Useimmin haettava tieto liittyy opetustarjontaan, pääsyvaatimuksiin, koulutusaloihin ja hakuohjeisiin.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

CO-ACT concept
Opinnot Julkaistu:

Koe: Muutos -kurssi rauhan ja yhteisymmärryksen asialla

Koe: Muutos -kurssilla paneuduttiin keväällä 2021 designaktivismiin, rauhanprosesseihin ja yhteisymmäryksen syntymiseen.
Students doing group work, Aalto BIZ
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Global Marketing Management -kurssilla toteutettiin erinomaisia yritysprojekteja

”On upeaa, miten ammattitaitoisia, vilpittömiä ja vuorovaikutukseen virittäytyneitä tämän päivän opiskelijat ovat.”
CORE-työryhmä: Talous-verkkokirja
Opinnot Julkaistu:

Helsinki GSE julkaisee suomenkielisen käännöksen maailmalla suositusta taloustieteen perusteiden verkkokirjasta

Verkkokirja tarjoaa vastaukset talouden suuriin kysymyksiin niin, että ne ovat kaikkien saatavilla.
A student team working on their startup idea
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Aalto-johtoinen kärkihanke löysi tapoja opiskelijayrittäjyyden tukemiseen

Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama YYTO-hanke tutki keinoja opiskelijoiden yrittäjämäisen ajattelun lisäämiseen ja tukemiseen.