Nettitapahtumia, ulkoilua ja yhteisöllisyyttä – näin tietotekniikan ja infon opiskelijat virittäytyvät etäwapputunnelmaan

Teekkariwappua ei ole peruttu, vaikkei tapahtumia voikaan järjestää normaalisti. Tietokillan ja Athenen opiskelijat jakavat vinkkinsä vapulle 2020.
Tietotekniikan opiskelija istuu haalareissa kalliolla
Kuva: Aleksi Lallukka

”Paras tapa päästä juhlatunnelmaan on olla tavalla tai toisella yhteyksissä toisiimme”

Aleksi Lallukka, tietotekniikan opiskelija ja Tietokillan tiedottaja

”Omiin vappusuunnitelmiini kuulunee ainakin etätapahtumien seuraaminen, yhteydenpito läheisten ja ystävien kanssa, ehkä jopa mökille lähtö. En olisi koskaan uskonut, että viettäisin teekkariwappua muualla kuin Otaniemessä, mutta toisaalta elämme erikoisia aikoja.

Tapahtumiin, jota en aio missata, kuuluvat muun muassa Fuksispeksit, Wappuriehan julistus sekä Wappuaaton huipentava lakin päähän painaminen. Myös jonkinlainen vappupäivän piknik on varmasti toteutettava. Tietokillalla ei ole luvassa varsinaisia etätapahtumia wappuna, mutta uskon, että etenkin etäkiltahuoneella voi päästä hyvään wapputunnelmaan.

Wappu on yhteisöllisyyden ja yhdessäolon juhlaa, joten paras tapa päästä juhlatunnelmaan on olla tavalla tai toisella yhteyksissä toisiimme. Hauskaa voi pitää etänäkin ja kuten hieman kliseisessä sanonnassakin todetaan, vappu on mielentila. Konkreettisina vinkkeinä haluaisin mainita ainakin Radiodiodin kevätradion sekä OUBS Liven kattavan wapputarjonnan. Ne ovat varmasti hyviä tunnelman nostattajia.”

Vapunjuhlintaa sisätiloissa
Kuva: Atte Makkonen

”Painan lakin päähäni fyysisesti yksin kotonani, mutta henkisesti yhdessä muiden kanssa”

Atte Makkonen, informaatioverkostojen opiskelija ja Athene-killan tiedottaja

”Athenen vapusta löytyy paljon kaikenlaista tapahtumaa, vaikka tänä vuonna vappu onkin erilainen kuin koskaan aikaisemmin. Monet tapahtumat ovat ennallaan, mutta tapahtumia on muokattu etävappuun sopiviksi.

Athenen vappu lähti käyntiin perinteisellä Wappukukalla eli nettisivuillamme ilmestyvällä wappukalenterilla: joka päivä putkahtaa uudesta luukusta jotain, jonka tarkoituksena on piristää athenelaisia ja aaltolaisia. Myös perinteinen Wappukukan Qkkachat-luukku toi vappufiilistä vappuviikon maanantaina, jolloin tasan vuorokauden kestävä chat-ohjelma toteutettiin etänä fyysisen studion puuttuessa. Athenelaiset ovat myös etäsitseilleet sekä vappuviikolla on monia yhteislähtöjä etänä eri tapahtumiin, kuten Mantan lakitukseen.

Tietokoneen ruutua tulee katsottua paljon nyt vapun aikana. Sen vastapainoksi täytyy muistaa käydä ulkoilemassa ja nauttia myös näistä upeista säistä! Aion syödä vappuna vappuun sopivaa ruokaa, pukeutua vappuun kuuluvalla tavalla ja koristella kotini juhlaa varten. Näistä pienistä jutuista syntyy vapputunnelmaa.

Tänä vuonna painan lakin fyysisesti päähäni yksin kotonani, mutta onneksi teen sen henkisesti yhdessä muiden kanssa. Vaikka tämä vappu onkin erilainen kuin yleensä, uskon sen olevan ikimuistoinen!"

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: